نوشته شده توسط : ali
چند روز پیش از یک مرد جوان قد بلند آدرسی پرسیدم. وقتی آدرس را توضیح داد، متوجه نشدم و از او خواستم دوباره تکرار کند، اما باز هم متوجه نشدم. انگار صدای او از ته چاه بیرون می‌آمد.
 
 
وب سایت سلامت نیوز: چند روز پیش از یک مرد جوان قد بلند آدرسی پرسیدم. وقتی آدرس را توضیح داد، متوجه نشدم و از او خواستم دوباره تکرار کند، اما باز هم متوجه نشدم. انگار صدای او از ته چاه بیرون می‌آمد.

آیا برای شما پیش آمده که با فردی برخورد کنید که متوجه صحبت‌های او نشوید یا صدای او تو دماغی باشد؟ به اینگونه صداهایی که از ته چاه بیرون می‌آید و خفه یا تودماغی است، صداهای دارای اختلال تشدید می‌گویند.

چرا صدای برخی افراد «تو دماغی» است؟

اختلالات تشدید به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

1- تشدید بیش از اندازه خیشومی: صدا بیش از اندازه تو دماغی است. علل پر خیشومی شدگی وجود شکاف یا سوراخ در سقف دهان مثل شکاف کام و لب و شکاف زیر مخاطی است.

2- خروج هوا از بینی: خروج صدادار یا بی‌صدای هوا از بینی. علت‌ها متفاوتند: وجود سوراخ در قدام دندان، وجود سوراخ در قسمت میانی کام یا وجود سوراخ در قسمت خلفی کام.

3- تشدید خیشومی کمتر از حد: هوای لازم برای تولید همه صداها از راه دهان خارج می‌شود، به جز دو صدای «م» و «ن» که در این دو صدا هوا از بینی خارج می‌شود و در حفره بینی تشدید می‌یابد. وقتی که صدا نیاز به تشدید بیشتر در بینی دارد به اندازه کافی در بینی تشدید نمی‌شود.

این حالت در صداهایی مثل «م» و «ن» مشخص می‌شود که تبدیل به «ب» و «د» می‌شود. مثل فرد سرماخورده حرف می‌زند. مثلا به جای اینکه بگویند میم بیب می‌گویند. به جای «من» ، «بد» می‌گویند. این وضعیت تلفظ برای فرد سالمی که سوراخ‌های بینی خود را گرفته قابل تقلید است.

* بعضی از علل تشدید کمتر از حد خیشومی:

1- حجیم شدن لوزه سوم

چرا صدای برخی افراد «تو دماغی» است؟

2- وجود تومور یا پولیپ در حفرات بینی

3- انسداد بینی در اثر التهابات ناشی از عفونت دستگاه تنفسی یا حساسیت‌ها

4- لوزه‌های کامی بزرگ

* همگون شدگی خیشومی:

مثل این است که فرد صدایش از ته چاه بیرون می‌آید و صدا خفه است و بلندی کمی دارد.ممکن است به شکل من من کردن یا زیر لب صحبت کردن توصیف شود. علت آن این است که انسداد در حفره‌های بینی و دهان وجود دارد یا لوزه‌ها بزرگ هستند.

اختلالاتی که همراه با تشدید بیش از اندازه خیشومی (تکلم تو دماغی) همراهند:

1- شکاف کام و شکاف زیر مخاطی

2- برداشتن قسمتی از کام به علت تومورها

3- آسیب‌های ساختاری عضلانی در طی برداشتن لوزه‌های کامی و لوزه سوم

4- حوادث ضربه‌ای نظیر افتادن جسم سخت و تیز در دهان

چرا صدای برخی افراد «تو دماغی» است؟

والدین چه کمکی می‌توانند بکنند؟

اگر جراحی انجام شده ممکن است کودک نیاز داشته باشد یاد بگیرد چگونه از ساختار جدیدش استفاده کند که این با گفتار درمانی انجام می‌شود.

مهم است که والدین به طور روزانه با کودک در فعالیت‌هایی که گفتار درمانگر پیشنهاد می‌کند، کار کنند. تمرین‌های کوتاه متعدد در هر روز مؤثرترین روش برای کمک به کودک برای پیشرفت هستند.


:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گاهی تاثیرات تداخلات غذایی در چندین سال بعد به صورت بیماری‌های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد و حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان برخی غذاها تولید بیماری می‌کند.
 
به‌گفته متخصصان طب سنتی، مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می‌تواند بسیار مضر باشد و باعث تولید اخلاط زائد در بدن شود. گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری‌های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد و به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری می‌کند.
 
مثلاً
 
    -مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه‌های پوستی  
    -مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می‌شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود
 
که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد.
 
بنابراین از خوردن هم زمان مواد غذایی که در ذیل به آن اشاره شده است، جداً خودداری کنید.
 
    1- خربزه و عسل
    2- ماست و هر نوع گوشت یا غذای گوشتی
    3- کله پاچه و انگور
    4- پنیر و بادام
    5- شیر و میوه‌های تازه
    6- شیر و تخم مرغ
    7- شیر و مواد غذایی ترش و شور
    8- شیر و حبوبات
    9- شیر و ترب
    10- شیر و سبزیجات خام
    11- شیر و شربت خرما
    12- شیر و گوشت
    13- شیر و ماهی تازه
    14- تخم مرغ و ماهی تازه
    15- سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می‌شود به همراه برنج
    16- سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می‌شود به همراه ماش
    17- سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می‌شود به همراه حلیم
    18- انار و حلیم
    19- فراوردهای لبنی و ترشیجات
    20- فراوردهای لبنی و انواع آلو
 
 
 
ضمناً به گفته متخصصان طب سنتی خوردن خربزه یا هندوانه به همراه وعده‌غذایی و همچنین خوردن گوشت خام نیز می‌تواند امراض جدی در پیش داشته باشد. 


:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
دندان‌درد از جمله دردهای غیر قابل تحمل است که با ترفندهایی خانگی در چند دقیقه قابل درمان است.



شاید شما نیز تجربه کرده باشید که دندان دردی ساده می‌تواند روزتان را خراب کرده و اعصابتان را به هم بریزد.
 
 
دلایل دندان درد
 
    آبسه  
    شکستگی دندان
    عفونت
    آسیب  
    مشکلات لثه
    افراط در آدامس جویدن  
    دندان قروچه‌های مکرر
 
 
گاهی اوقات دندان درد خفیف با حساس شدن دندان به گرما و سرما و در صورت شدید شدن با دردهای شدید و غیر قابل تحمل بروز می‌کند. با آنکه رجوع به پزشک بهترین راه برای کاهش درد است اما می‌توان با درمان‌های خانگی در مدت زمانی کوتاه از دندان درد خلاص شد.
 
 
درمان‌های خانگی برای درمان درد دندان
 
    - نگه داشتن سر به سمت بالا است: زیرا فشار را از اطراف دندان‌ها کاهش می‌دهد.
    - یک حبه سیر: یک حبه سیر را له کرده و روی دندان دردناک خود قرار دهید. سیر به علت خواص ضدعفونی‌کننده و بی حس کنندگی می‌تواند به راحتی دردتان را کاهش دهد.
    - چای کیسه ای:  یک چای کیسه‌ای مصرف شده روی دندان است.
    - استفاده از کمپرس آب سرد: برای این کار می‌توانید چند قطعه یخ را درون پارچه‌ای تمیز قرار داده و آن را بروی نواحی اطراف دندان دردناکتان قرار دهید، سرما می‌تواند آستانه دردتان را افزایش داده و درد را قابل تحمل‌تر کند. یادتان باشد به هیچ وجه یخ را مستقیم روی دندان یا لثه‌تان نگذارید.
 
 
نکته: به خاطر داشته باشید که هیچ گاه آسپرین یا هر مسکن دیگری را بر روی دندان یا لثه خود قرار ندهید و به جای این کار اشتباه آن را میل کنید.
البته مصرف قرص و دارو برای کاهش دندان درد باید تحت نظر پزشک انجام شده و آخرین راه باشد چراکه که این کار علاوه بر افزایش درد دندان و لثه به مدت چند روز حساسیت، آسیب و گاهی احساس سوختگی و تورم دندان را به همراه دارد. 


:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از نادرست ترین باورهای رایج درباره لیزر موهای زائد، این است که این روش درمانی باعث آسیب رساندن به تخمدان ها و افزایش خطر ناباروری می شود.
 
امروزه مردم زیادی از لیزر استفاده می کنند، اما همچنان باورهای غلطی در مورد آن وجود دارد که در این مطلب به 10 مورد آن اشاره می کنیم:
 
لیزر موهای زائد را کم و نازک می کند، اما باعث از بین رفتن آنها نمی شود. ما معمولا 4 تا 6 جلسه لیزر را به فاصله ماهی یک بار برای صورت و به فاصله سه ماه یک بار برای بدن تکرار می کنیم. معمولا با انجام 4 تا 7 جلسه لیزر، تعداد موها خیلی کمتر می شود، البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی نداشته باشد، در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد زیاد است و لیزر موهای زائد فایده ای نخواهد داشت. پس اگر در آزمایش ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارید، می توانید لیزر را شروع کنید، اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، تعداد موهای زائد را هرگز صفر نمی کند.
 
 
اگر موهای زائد در طی سه جلسه لیزر از بین رفتند، بهتر است درمان را ادامه ندهیم
 
خیلی ها گمان می کنند اگر رشد موهای زائدشان بعد از 2 تا 3 جلسه لیزردرمانی متوقف شد، دیگر نیازی به ادامه درمان وجود ندارد. این در حالی است که در هر مرحله از لیزر، تنها فولیکول موهایی که در فاز رشد قرار دارند، تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می گیرند و از بین می روند. به عبارت ساده تر، زمانی که شما برای لیزر موهای زائد خود به پزشک مراجعه می کنید، ممکن است برخی از موها در فاز استراحت باشند و لیزر کوچک ترین تاثیری روی آنها نگذارد. به این ترتیب، شما باید 4 تا 6 جلسه موهای زائد خود را لیزر کنید تا در نهایت، تمام موها در فاز رشد، با اشعه لیزر تماس پیدا کنند. البته در بهترین شرایط هم، امکان رشد مجدد 25 درصد موهای لیزر شده وجود خواهد داشت.
 
 
لیزر برای پوست های تیره و موهای روشن مناسب نیست
 
زمانی که انجمن پوست آمریکا اعلام کرد افراد با پوست های روشن و موهای تیره، بهترین گزینه برای انجام لیزر موهای زائد هستند، خیلی از افرادی که پوست های تیره یا موهای کرکی و روشن داشتند، از انجام لیزر منصرف شدند. اما بهتر است این گروه از افراد بدانند نسل های ابتدایی دستگاه های لیزر موهای زائد، طول موج های کوتاهی داشتند و فقط فولیکول های تیره مو را تحت تاثیر قرار می دادند.
 
به همین دلیل هم گاهی این دستگاه ها، رنگ پوست تیره را با فولیکول سیاه مو اشتباه می گرفتند و با وارد کردن حرارت روی رنگدانه های پوست های تیره، سوختگی های شدیدی را در برخی از طرفداران لیزر موهای زائد ایجاد می کردند.
 
این در حالی است که این روزها، دستگاه های لیزری مانند دایود یا ndYAG و با طول موج های بالا به بازار آمده اند که عمق نفوذ بیشتری به پوست دارند و خطر سوختگی را برای پوست های تیره کمتر می کنند. ضمن اینکه دستگاه های شبه لیزر جدیدی مانند آی پی ال هم در بازار وجود دارند که اثر خوبی در از بین بردن موهای روشن، سفید و کرکی خواهند داشت.
 
 
لیزر موهای زائد در نواحی شکم و پهلو باعث ناباروری می شود
 
یکی از نادرست ترین باورهای رایج درباره لیزر موهای زائد، این است که این روش درمانی باعث آسیب رساندن به تخمدان ها و افزایش خطر ناباروری می شود. این در حالی است که عمق نفوذ اشعه این نوع لیزر به داخل پوست، تنها تا حد ریشه یا فولیکول موهاست و به لایه دوم پوست هم نمی رسد، چه برسد به اینکه بخواهد روی ارگان های داخلی مانند تخمدان ها، تاثیر منفی بگذارد و باعث ناباروری شود.
 
بهتر است بدانید تاکنون هیچ تحقیقی در هیچ کجای دنیا نتوانسته این مساله را اثبات کند که لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود، یا اگر در دوران بارداری انجام شود، روی جنین تاثیر منفی می گذارد.  
 
 
لیزر موهای زائد باعث ضخیم شدن موهای کرکی می شود
 
تجربه برخی افراد از لیزر موهای زائد به آنها نشان داده است که لیزر می تواند باعث تیره و ضخیم شدن موهای کرکی شود. از این رو به دیگران توصیه می کنند دور لیزر موهای زائد را خط بکشند. این در حالی است که اگر شما تحت نظر یک پزشک متخصص پوست و آشنا با دستگاه لیزری که استفاده می کند، این کار را انجام دهید، دچار چنین مشکلی نخواهید شد.
 
به عبارت ساده تر، زمانی لیزر موهای زائد باعث ضخیم و تیره شدن موهای کرکی می شود که محدوده پوست برای انجام لیزر و طول موج مناسب برای تابش در نظر گرفته نشود. در این صورت، گرمای غیرطبیعی ایجاد شده روی پوست، بر موهای کرکی تاثیر می گذارد و آنها را تحریک به تیره و ضخیم تر شدن می کند. به همین دلیل هم متخصصان همیشه توصیه می کنند لیزر را زیر نظر متخصصان پوست و در کلینیک های معتبر انجام دهید.
 
 
در تابستان نمی شود لیزر موهای زائد انجام داد
 
یکی از رایج ترین باورهای نادرست درباره لیزر موهای زائد این است که در تابستان نمی شود، لیزر کرد. ریشه این باور هم از آنجا آمده که بسیاری از متخصصان توصیه می کنند برای پیشگیری از ایجاد لک پوستی ناشی از تماس با نور آفتاب، از انجام لیزر برای جوان سازی یا پاک سازی پوست در فصل تابستان (به دلیل نازک کردن پوست) خودداری کنید، اما لیزر موهای زائد، تاثیری در نازک شدن پوست ندارد. بنابراین ممنوعیتی هم برای انجام آن در هیچ فصلی از سال وجود نخواهد داشت.
 
 
لیزر موهای زائد دردناک است
 
لیزر به دلیل وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست برای سوزاندن ریشه موها، باعث ایجاد کمی درد و سوزش می شود، اما این درد، قابل تحمل و بسیار موقتی خواهد بود. برخی از افراد آستانه درد پایینی دارند و نمی توانند همین میزان اندک از درد را هم تحمل کنند. به همین دلیل هم استفاده از اسپری یا پمادهای بی حس کننده، حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از لیزر برای رفع درد ناشی از این کار بسیار موثر خواهد بود.
 
 
لیزر موهای زائد هیچ عارضه ای ندارد
 
اینطور نیست. اگر فرد آفتاب گرفته باشد (برنزه کردن پوست)، ممکن است پوستش در اثر لیزر بسوزد و جای آن لک های سفیدی ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت های لازم را رعایت نکنید، یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کنید و تاول ایجاد شود، ممکن است جای زخم، اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر پزشکی که لیزر را انجام می دهد، تبحر کافی در این کار نداشته باشد و شرایط دستگاه را بر اساس رنگ پوست بیمار به درستی تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول در پوست شود.
 
 
لیزر موهای زائد روی اجزای داخلی بدن تاثیر بد می گذارد
 
خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می شود، هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی متر است، بنابراین اصلا به بافت های داخلی بدن نمی رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی کند، بلکه فقط تا قسمت های سطحی از پوست نفوذ می کند.
 
 
همه می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند
 
کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل شان مجبورند ساعت های طولانی زیر نور آفتاب باشند، نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند. همچنین کسانی که در محل مورد نظر برای لیزر، عفونت یا زخم دارند، باید بعد از بهبودی عفونت و زخم شان، از لیزر موهای زائد استفاده کنند. 


:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به دلیل وجود گلوتن در نان برخی افراد به آن حساسیت دارند. در این مطلب به علائمی که نشان می دهند شما به نان حساسیت دارید، می پردازیم.



در نان و برخی غلات، نوعی پروتئین به نام گلوتن وجود دارد که برخی افراد بدون آن که بدانند به این ماده حساسیت دارند. گلوتن ترکیبی پروتئینی است که در غذاهای فرآوری شده از گندم و سایر غلات مرتبط به آن از جمله جو و چاودار وجود دارد. حساسیت به گلوتن یا عدم تحمل این پروتئین، یک بیماری است که باعث می شود، بدن فرد پس از مصرف این محصولات از خود واکنش نشان دهد و در اکثر موارد حساسیت به این ماده هرگز تشخیص داده نمی شود.
 
 
هفت علامت واکنش بدن به گلوتن  
پوست مرغی
 
کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی (Keratosis pilaris) نوعی اختلال پوستی اتوزومال غالب است که پوست ظاهری خشن، گاه قرمز و خشک دارد و در برخی موارد با خارش همراه است. این عارضه معمولا در پشت بازو و ران دیده می شود ودر نتیجه کمبود اسید چرب ناشی از آسیبی است که گلوتن به دستگاه گوارش می رساند.
 
 
سردرد مداوم
 
میگرن و سردرد مداوم یکی دیگر از نشانه های بالقوه عدم تحمل گلوتن در بدن است، البته کم آبی و اختلالات دیگری نیز می توانند این نشانه را به وجود بیاورند، به همین دلیل لازم است اگر سردرد شما متوقف نمی شود و به طور مداوم ادامه دارد، به پزشک مراجعه کنید.
 
 
بیماری های خود ایمنی
 
بیماری های خود ایمنی در همه موارد مربوط به عدم تحمل گلوتن نیست، اما در تحقیقات نشان داده شده است که ابتلا به بیماری هایی مانند تیروئیدیت هاشیموتو، آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو، لوپوس، اسکلرودرمی، مولتیپل اسکلروزیس، و پسوریازیس با این موضوع ارتباط دارند.
 
 
مشکلات عادی دستگاه گوارش
 
گازهای روده، اسهال، نفخ و یبوست از بارزترین نشانه های عدم تحمل گلوتن در بدن است، همچنین یبوست در کودکان نشانه شایعی دراثر این عارضه است.
 
 
سرگیجه
 
سرگیجه و احساس عدم تعادل دربدن و بخصوص در حال حرکت نشانه دیگری از عدم تحمل گلوتن است.
 
 
خستگی مزمن
 
خستگی مزمن ممکن است در اثر یک مشکل یا کمبود معمول مانند کمبود آب بدن یا حتی یک بیماری جدی مانند ایدز به وجود بیاید، به همین دلیل اگر احساس خستگی مزمن می کنید باید با پزشک مشورت کنید.در صورتی که پس از مصرف غذا احساس سردرگمی، فراموشی و عدم تمرکز و خستگی کردید به احتمال زیاد بدن شما نسبت به گلوتن واکنش نشان داده است.
 
 
فیبرومیالژی
 
نانفیبرومیالژی سندرم درد اسکلتی عضلانی مزمنی است که با انتشار درد درنقاط خاصی از بدن، خستگی و اختلال خواب همراه است. برخی از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا و خستگی مزمن در واقع عدم تحمل به گلوتن دارند، اما از این مشکل بدن و علت ابتلای خود به این بیماری آگاه نیستند، تا بتوانند بیماری خود را درمان کنند. 


:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلیل بروز آرتروز است



آرتریت ( التهاب مفاصل ) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود و یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.
 
استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلایل بروز آرتروز هستند.
 
 
 
مطالعات جدید نشان می دهد با چند راهکار ساده می توان عوارض آتروز را کاهش داد. اولین قدم برای مدیریت آرتروز، کاهش وزن است. وزن طبیعی سبب می شود که مفاصل متحمل فشار کمتری شوند که این به معنی فشار، التهاب و درد کمتر است.
 
وقتی به سوپر مارکت می روید، برچسب مواد غذایی را با دقت ملاحظه کنید؛ ممکن است غذاهایی که ادعا می شود کم چرب هستند، نمک یا شکر بیشتر از حد مجاز داشته باشند. مواد غذایی حاوی فیبر یک گزینه مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز است و علاوه بر کاهش علایم آرتروز، به کاهش کلسترول کمک می کنند و درکاهش احتمال ابتلا به دیابت نقش دارند.

پیاده روی به عنوان یک فعالیت هوازی مفید، نقش بسزایی در کاهش درد آرتروز دارد. پیاده روی علاوه بر اینکه هیچ فشاری روی مفاصل وارد نمی کند، سبب کاهش فشار خون، تقویت قلب و کاهش خطر شکستگی استخوان ها و لگن می شود. یکی دیگر از فواید پیاده روی، تقویت عضلات است که از آسیب های ناشی از آرتروز جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد آرتروز ناشی از التهاب است. قرمزی، تورم، درد و احساس گرما در نقطه ای خاص از بدن، نشانه وجود التهاب در آن منطقه است. یکی از مهمترین مواد غذایی کاهش دهنده التهاب، اسیدهای چرب امگا 3 هستند که سبب کاهش میزان دو پروتئین به نام های CRP و interleukin-6 می شوند. این دو پروتئین نقش مهمی در افزایش التهاب بدن دارند.

میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان از دیگر مواد ضد التهابی هستند که برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود. روزی 2 تا سه واحد سبزی و میوه های حاوی آنتی اکسیدان توصیه شده است. هر واحد شامل یک فنجان است.

انواع توت و انگور به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی توصیه شده اند. هندوانه، آلبالو، گیلاس، انواع کلم و اسفناج نیز درای خواص آنتی اکسیدانی هستند. مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات و انواع فلفل، علاوه بر حفظ استخوان، به حفظ غضروف کمک می کنند. زیتون و روغن زیتون حاوی ترکیبی به نام oleocanthal است که خواص ضد التهابی طبیعی دارند.

شکر و نمک جزء موادی است که توصیه می شود همه افراد، به ویژه بیماران مبتلا به آرتروز از آن اجتناب کنند.


:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حفظ پوست سالم به اندازه یک رژیم غذایی سالم در ماه رمضان مهم است

حفظ پوست سالم به اندازه یک رژیم غذایی سالم در ماه رمضان مهم است. این نکات کمک خواهد کرد که شما پوست خود را در طول ماه مبارک سم زدایی کنید.
روش های حفظ کردن شادابی پوست در ماه رمضان
 
مرطوب کنندگی و آبرسانی

نوشیدن آب به اندازه کافی به نفع پوست شماست. حداقل هشت لیوان در فاصله بین افطار و سحر بنوشید. از نوشیدن نوشابه های گازدار و یا شیرین مانند نوشابه و آب میوه و همچنین کافئین اجتناب کنید زیرا آب بدن را کم می کنند. اگر آب ساده دوست ندارید، می توانید آن را با میوه ها دم کنید. سموم را دفع می کند، شما را هیدراته نگه می دارد، و بدون کالری است. ترکیبات بزرگ برای دم کردن با آب به شرح زیر هستند:
- لیمو، خیار، نعناع
- پرتقال، زنجبیل، توت فرنگی
- زغال اخته، تمشک، نعناع، آهک
- لیمو، پرتقال، لیمو
- آناناس، نعنا، پرتقال

 

 
بیش از حد شستشو نکنید

در ماه رمضان، با توجه به روزه پوست شما دچار کم آبی می شود. این امر می تواند با شستن بیش از حد صورت شما بدتر شود. اگر نیاز به خنک کردن پوست خود دارید، در عوض از اسپری های مخصوص صورت استفاده کنید. برای خنک تر شدن می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید؛ این امر باعث می شود از پف صورت خلاص شوید.

 
ضد آفتاب

در طول ماه رمضان در فصل تابستان، ضروری است که پوست خود را از اشعه قوی خورشید محافظت کنید. در طول روز از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF 30 است، و اگر در خارج از منزل بیش از سه ساعت حضور دارید، آن را تجدید کنید. این ضد آفتاب محافظت کامل بدون گرفتگی منافذ پوست را ارائه می دهد.

 
خوردن غذاهایی که باعث درخشش پوست شما می شوند

اگر پوست درخشنده سالمی می خواهید حتی زمانی که روزه هستید، مصرف آنتی اکسیدان خود را در طول افطار و سحر افزایش دهید. غذاهایی میل کنید که غنی از فیبر و آنتی اکسیدان هستند، مانند انواع توت ها، بادام، شکلات تلخ و انار. تعداد انگشت شماری از انواع توت ها انتخاب شما هستند- آنها منبع بزرگی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که پس از یک روز روزه داری پوست شما بدان نیاز دارد.

 
از ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید

همچنین، مطمئن شوید که به طور منظم لایه برداری می کنید؛ بسته به نوع پوست خود، می توانید پوست تان را تا دو بار در هفته لایه برداری کنید. این امر کمک می کند منافذ مسدود پاک شوند، و پوست شما نرم و صاف شود و درخشنده تر به نظر رسد.
لایه برداری به طور منظم نیز باعث تحریک گردش خون در صورت ما می شود. این عمل در برابر احتباس آب و پف، به خصوص در صبح عالی است. پس از لایه برداری صورت خود را با آب سرد بشوئید که به بستن منافذ کمک می کند.

 
در ماه رمضان مرطوب کننده را فراموش نکنید

پس از مراقبت از پوست روزانه خود، مرطوب کردن پوست ما دارای اهمیت است. از مرطوب کننده ای استفاده کنید که باعث عدم مصرف آب در طول روز می شود. کسانی که پوست خشک دارند، از کرم های غنی و یا روغن هایی مانند کرم های آبرسان و کنسانتره احیای روزانه استفاده کنند. اگر دارای پوست چرب هستید، از مرطوب کننده مبتنی بر ژل که در آب هستند یا کرم ژل آبرسان استفاده کنید.

 
مکمل ها در ماه رمضان

بعد از تمام این مراحل، اگر احساس می کنید پوست شما هنوز هم فاقد مواد مغذی و یا برخی ویتامین هاست، مکمل های پوست حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان استفاده کنید که سلامت آن را افزایش می دهند. مکمل هایی که برای سلامت پوست توصیه می شوند حاوی ویتامین C، E و A، و همچنین سلنیوم و روی هستند. دوزهای توصیه شده هر مکمل را طبق نظر پزشک، در طی افطار و سحر مصرف کنید.


:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خانم‌های بسیاری از نازکی و کدری یا بی‌حالت بودن موهایشان شکایت دارند...
 

رشد و سلامت مو تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است که برخی از این عوامل باعث نازک شدن و ریزش موها هستند و برخی دیگر به قطور‌تر شدن موها و زیبایی و سلامت آنها کمک می‌کنند. خانم‌های بسیاری از نازکی و کدری یا بی‌حالت بودن موهایشان شکایت دارند.


دکتر تهرانچی، متخصص پوست ، ضمن تاکید بر این موضوع که تعداد فولیکول‌های مو در افراد مختلف وابسته به ژنتیک است و به کمک هیچ روشی نمی‌توان میزان فولیکول‌های مو را افزایش داد، روش‌هایی برای حجم دادن به موها و ضخیم‌تر کردن تارهای مو معرفی کرده‌اند که می‌خوانید.

نازکی تار مو ژنتیکی است یا علت دیگری دارد؟


موها تحت‌تاثیر بیماری‌های مختلفی از جمله:
- پرکاری تیرویید، نازک
- کم‌کاری تیروئید، زبر و خشک می‌شوند.
 - اگر خانمی دچار ریزش موی آندروژنیک باشد هم موهایش به مرور نازک می‌شود و می‌ریزد

پس اگر خانمی به‌صورت ذاتی و از کودکی تار موهای نازکی نداشته و به مرور دچار این مشکل شده باید از نظر:
- اختلالات تیروییدی و هورمونی
- اختلالات کیست تخمدان

بررسی شود.

 

البته در برخی دوره‌ها مثلا:
- بعد از بارداری و زایمان
- دوران یائسگی
نازک شدن تار مو و ریزش آن طبیعی محسوب می‌شود.

برای خانم‌هایی که به‌طور ذاتی موهای نازکی دارند، راه‌حلی وجود دارد؟
بله

- این خانم‌ها باید از شامپوهای بدون نرم‌کننده یا حاوی نرم‌کننده ضعیف استفاده کنند زیرا این ماده موها را نرم و روی هم افتاده می‌کند.

- هنگام شستشو باید از آب 30 درجه سانتی‌گراد استفاده کرد که میزان الکتریسیته را کاهش می‌دهد و مانع به هم چسبیدن موها می‌شود.

- استفاده از شامپوهای حجم‌دهنده هم روش مناسبی است. این نوع شامپو‌ها ضمن برداشتن چربی از روی مو باعث تقویت ساقه مو و استحکام حالت آن می‌شوند.

- در کل بهتر است شامپوهای بدون سیلیکون استفاده کنید زیرا این ماده موها را سنگین و افتاده می‌کند.

- خانم‌ها می‌توانند بعد از حمام از اسپری یا پودرهای حجم‌دهنده مو کمک بگیرند. این محصولات ترکیبات ملایمی دارند که ساقه مو را قطور‌تر نشان می‌دهد. اسپری‌ها را بعد از حمام تا هنوز مو نمناک است باید به ساقه مو پاشید تا مخصوصا برای موهای چرب مدت طولانی‌تری به موها فرم و استحکام دهد. پودرهای حجم‌دهنده نیز همانند اسپری بدون اینکه نمایان باشند حجم بیشتری به موها می‌دهند. در فرمولاسیون این پودرها ذرات ریز مشتق‌شده از سیلیسیوم وجود دارد که مانع از خوابیدن و افتادگی موها می‌شود و به آنها حالت می‌دهد.

- اسپری شامپوی خشک هم می‌تواند موثر باشد. این نوع اسپری‌ها بدون رنگ هستند و در عین تمیز و براق کردن موها به آنها حجم می‌دهند و خوش‌حالتشان می‌کنند.

البته بهتر است همیشه قبل از استفاده از هر محصولی، دستورالعمل درج‌شده روی برچسب بسته‌بندی را دقیق بخوانید. انواع دیگری از محصولات مشابه به شکل کرم و ماسک مو هم در داروخانه‌ها موجود است.

 

درمان موهای نازک

موهای نازک آسیب‌پذیر‌تر از موهای قطور هستند و به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند

 

برخی خانم‌ها معتقدند وقتی موهایشان را رنگ می‌کنند، خوش‌حالت‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌آید. این موضوع درست است؟
بله
رنگ مو به دلیل لایه پوشاننده‌ای که روی ساقه مو ایجاد می‌کند باعث حجیم‌تر به نظر رسیدن موها می‌شود، البته به شرطی که مو دکلره یا بلیچ نشود. وقتی مو را دکلره می‌کنید بافت میانی آن خالی می‌شود. در این شرایط مو نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شود، اما رنگ به تنهایی یا با اکسیدان کم به قطور‌تر شدن ساقه مو کمک می‌کند.

 

رنگ‌های گیاهی هم مثل رنگ‌های شیمیایی به موها حجم می‌دهند؟
بله

اتفاقا میزان ماندگاری این نوع رنگ‌ها بیشتر است و غلافی که روی ساقه مو تشکیل می‌دهند به سادگی از بین نمی‌رود.

نحوه آرایش مو هم در پرپشت به نظر رسیدن آن نقش دارد؟
بله
مثلا‌ هایلایت کردن مو سایه‌روشنی ایجاد می‌کند که باعث حجیم‌تر شدن موهاست. برخی از مدل‌های کوتاه هم موها را پرپشت نشان می‌دهند و آن را حالت‌دار می‌کنند. به همین دلیل بهتر است وقتی به آرایشگاه می‌روید از آرایشگر بخواهید مدلی را انتخاب کند که موها را حجیم جلوه می‌دهد.

استفاده از اکستنشن یا موی اضافه را هم توصیه می‌کنید؟
نه
موی اضافه به دلیل سنگینی‌ای که دارد باعث کشیدگی ریشه موهای طبیعی می‌شود و می‌تواند به مرور باعث ریزش موها شود.

 

با سشوار یا اتوی مو هم می‌توان به موهای نازک حالت داد و پرپشتشان کرد؟
بهتر است این کار را نکنید زیرا استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو، خود می‌تواند باعث نازک شدن ساقه موها و کم‌حجمی آن شود. بهتر است موها را با برس چوبی یا دندانه درشت شانه کنید تا آسیب کمتری به مو وارد شود. هنگام سشوار کشیدن هم موها را به جلو برگردانید و موها را از پس سر به سمت جلو سشوار بکشید. موهای نازکی که در جریان هوا خشک می‌شوند معمولا خوش‌حالت‌تر و پرپشت‌تر به نظر می‌رسند.

افرادی که موهای نازکی دارند، برای حالت دادن به مو نمی‌توانند از ژل یا روغن استفاده کنند؟
این محصولات باعث سنگین شدن مو و افتادگی و خوابیدن آنها روی هم می‌شود و مناسب افرادی است که موهای زیاد و قطوری دارند. خانم‌ها و آقایانی که موهای نازکی دارند می‌توانند از روغن‌های سبک مثل روغن جوجوبا، آواکادو یا زیتون به مقدار بسیار اندک روی ساقه مو یا کف سر برای رطوبت‌رسانی استفاده کنند.

غیر از مسائل ذکرشده، آیا موهای نازک به مراقبت‌های دیگری هم نیاز دارند؟
موهای نازک در هر حال آسیب‌پذیر‌تر از موهای قطور هستند و به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال میزان تماس موهای نازک با کلر آب و به‌ویژه آب استخرها باید کمتر باشد زیرا کلر زمینه‌ساز شکنندگی موهاست. بعد از بیرون آمدن از استخر هم باید فورا موها را شست. استرس تاثیر مخرب‌تری بر این نوع موها دارد و باعث ریزش آنها می‌شود. کمبودهای تغذیه‌ای را هم در افرادی که موهای نازکی دارند باید جدی‌تر گرفت.


:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
قرمزی چشم زمانی رخ می دهد که عروق خونی در سطح چشم گسترش می یابند یا گشاد می شوند.
 قرمزی چشم زمانی رخ می دهد که عروق خونی در سطح چشم گسترش می یابند یا گشاد می شوند. این اتفاق زمانی خود را نشان می دهد که یک جسم خارجی وارد چشم شده باشد، چشم ها با دست لمس شده باشد و یک عفونت داخل این عضو بدن رفته باشد. قرمزی چشم معمولا موقتی است و به سرعت محو می شود اما برخی اقدامات می تواند این فرایند را آسانتر کند.


راه حل های کوتاه مدت

درمان های مناسب برای قرمزی چشم بستگی به علت آن دارد، اما راهکارهای زیر به طور کلی می تواند در بسیاری از موارد این عارضه را برطرف کند و قرمزی چشم را تسکین دهد:

استفاده از کمپرس گرم: استفاده از یک حوله گرم و قرار دادن آن بر روی چشم به مدت 10 دقیقه مفید است البته منطقه اطراف چشم حساس است بنابراین درجه حرارت حوله باید در سطح معقول نگه داشته شود. گرما می تواند جریان خون به منطقه چشم را افزایش داده و باعث افزایش تولید چربی در پلک شود.

استفاده از کمپرس سرد: اگر کمپرس گرم فایده ای نداشت، استفاده از رویکرد مخالف یعنی کمپرس سرد می تواند مفید باشد و علائم قرمزی چشم را تسکین دهد. این کار تورم ناحیه چشم را از بین می برد و هر گونه خارش و التهاب را کاهش می دهد.

اشک مصنوعی: استفاده از قطره های اشک مصنوعی به تمیز نگه داشتن محیط چشم کمک می کند.

راه حل های بلند مدت

اگر با وجود رعایت پیشنهادهای بالا هنوز هم تحریک و قرمزی چشم را تجربه می کنید، نیاز به تغییرات گسترده تر در شیوه زندگی و حتی مراجعه به پزشک تان دارید.

بررسی لنزهای تماسی: اگر شما در حال تجربه قرمزی چشم هستید و از لنزهای تماسی استفاده می کنید، این نکته را بدانید که مواد موجود در داخل لنز می تواند احتمال ابتلا به عفونت و یا التهاب را افزایش دهد. اگر به تازگی تغییر لنز داده اید و یا برای مدت طولانی از یک لنز استفاده می کنید و دچار قرمزی چشم شده اید، با پزشک تان برای برطرف شدن این عارضه در تماس باشید و بهترین راه حل را برای استفاده از لنزهای تماسی دریافت کنید.

توجه به رژیم غذایی: اگر بدن شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، باعث ایجاد قرمزی چشم می شود. برای حفظ تعادل مایعات در بدن تان روزانه 8 لیوان آب بنوشید. مصرف غذاهای التهابی نیز در این میان بی تقصیر نیست. غذاهای فراوری شده، محصولات لبنی پرچرب و غذاهای آماده باعث التهاب چشم می شوند. در عوض تحقیقات نشان داده که مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب می شود. پس می توانید برای تسکین قرمزی چشم از ماهی، دانه ها، آجیل، بذر کتان و مکمل های حاوی امگا 3 استفاده کنید.

آگاهی از آلودگی محیط زیست: محیط زیست می تواند سلامت چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به طور مداوم با مواد حساسیت زا، مانند گرده یا دود سر و کار دارید، بدانید که ریشه قرمزی چشم تان همین است. هوای خیلی خشک، و قرار گیری در معرض باد نیز می تواند همین اثر را داشته باشد.

رایج ترین علل قرمزی چشم

اگرچه دلایل زیادی برای قرمزی چشم وجود دارد اما رایج ترین علل از این قرارند:

ورم ملتحمه: این عارضه باعث التهاب در ناحیه اطراف چشم می شود و به سه شکل باکتریایی، ویروسی و آلرژی است.

ورم ملتحمه باکتریایی معمولا با آنتی بیوتیک های تجویزی قابل درمان است. ورم ملتحمه ویروسی را می توان با استفاده از کمپرس سرد و اشک مصنوعی برطرف کرد. علائم به طور کلی در کمتر از دو هفته از بین می رود. ورم ملتحمه آلرژیک نیز با استفاده از این دو روش برطرف می شود ضمن این که باید قطره آلرژی چشم نیز دریافت شود.

بلفاریت: یک اختلال التهابی چشم است که باعث قرمزی در ناحیه اطراف چشم می شود و همراه با سوزش چشم، پوسته پوسته شدن و خارش است. شواهد نشان می دهد که استفاده از آنتی بیوتیک برای برطرف کردن این عارضه چشمی موثر نیست و درمان شامل تمیز نگه داشتن پلک و استفاده از کمپرس گرم است.

خونریزی زیر ملتحمه چشم: علل نادرتر قرمزی چشم است و عبارت است از ظهور ناگهانی خون در ناحیه سفید چشم. هرچند خونریزی ممکن است هراس انگیز به نظر برسد، اما دردناک یا خطرناک نیست. فشار خون بالا، استفاده از رقیق کننده های خون، سرفه یا عطسه احتمال ابتلا به این عارضه را بیشتر می کند. این عارضه بد از دو هفته بدون درمان برطرف می شود با این حال در صورت بروز درد و ناراحتی مداوم باید به پزشک مراجعه کرد.


:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
انبه با اینکه یکی از شناخته شده ترین میوه های دنیاست ولی استفاده معمولش برای خیلی ها هنوز عجیب و غریب است

 انبه با اینکه یکی از شناخته شده ترین میوه های دنیاست ولی استفاده معمولش برای خیلی ها هنوز عجیب و غریب است. اگر شما هم در برابر این میوه چنین احساسی را دارید توصیه می کنم این 6 دلیل را مطالعه کنید تا دیوانه انبه شوید.
تمام خواص انبه، از لاغری تا زیبایی
 
انبه می تواند به کاهش وزنتان کمک کند

انبه دوست برنامه غذایی شما است. چون به صورت طبیعی شیرین است، مصرفش می تواند هوس خوردن غذاهای شیرین را دفع کند. یک فنجان انبه تنها 100 کالری دارد و در همین مقدار 3 گرم فیبر است، این یعنی با کمترین کالری می توانید احساس سیری کنید. وزن انبه در واقع 83 درصد آب است و تحقیقات نشان داده خوردن غذاهای سرشار از آب ( و چگالی انرژی پایین ) می تواند در حالی که کمتر می خورید سیر نگهتان دارد. در واقع یکی از تحقیقات نشان داده خوردن میوه قبل از یک وعده غذایی می تواند مقدار دریافت کالری در آن وعده را تا 15 درصد کاهش دهد.

 
انبه سرشار از مواد مغذی هستند

انبه سرشار از 20 نوع ویتامین و مواد معدنی است، به همین دلیل از میوه های مفید برای سلامت نیز به حساب می آید. تنها یک فنجان از این میوه می تواند 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C که به قوی شدن سیستم ایمنی بدن ، سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها ، و حمایت از عملکرد کلاژن – برای داشتن پوستی سالم و درخشان – کمک می کند را تامین نماید. انبه همچنین سرشار از فیبر است، ماده مغذی که به سیر ماندن کمک می کند.

 
انبه می تواند التهاب را کم کند

انبه ها حاوی چندین ترکیب ضد التهابی هستند، از جمله ویتامین C و بتا کاروتن. در تحقیقات اخیر محققان متوجه شده اند که انبه پتانسیل این را دارد تا کیفیت برنامه غذایی را بالا ببرد چون حاوی اسید گالیک ( گالیک اسیددارای ویژگی های ضد قارچی و ضد باکتریایی است. گالیک اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به سلول های بدن در محافظت از صدمات اکسیداتیو کمک می کند ) و گالوتانن است که خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارند.

 
از آنچه فکرش را می کنید راحت تر بریده و پوست کنده می شوند

نمی دانید بهترین روش برش یک انبه چیست؟ کافیست میوه را روی تخته برش قرار دهید. سپس با یک چاقو تیز دو سمت انبه را با کمی فاصله از مرکزش ( که هسته در آن است ) برش دهید، حالا دو قطعه انبه بدون هسته داریم. سپس می توانید با استفاده از یک لیوان گوشت داخل انبه را بیرون بکشید. فقط کافیست قسمت داخلی انبه را روی لیوان بگذارید و به طرف پایین فشار دهید، خواهید دید که چگونه پوست از گوشت جدا خواهد شد. حتی اگر به مرحله لیوان علاقه ای نداشته باشید می توانید بعد از برش دادن با یک قاشق چای خوری انبه را میل کنید.

 
قرمز برابر با رسیده نیست

یک انبه قرمز همیشه انبه ای رسیده نیست! برای اینکه بدانید میوه آماده خورده شدن است، آرام فشارش دهید. یک انبه رسیده کمی نرم است. درست مانند دیگر میوه ها از جمله هلو، انبه نیز وقتی رسیده می شود نرم تر است. اگر انبه ای که خریدید سفت است، بیرون و در دمای اتاق قرارش دهید تا به رسیده شدن ادامه دهد. وقتی انبه ها رسیده شد می توانید آنها را تا بیش از ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

 
انبه تازه تمام طول سال پیدا می شود

انبه انواع مختلفی دارد و 6 نوع آن اصلی به حساب می آیند، بنابراین در تمام طول سال می توان انبه تازه پیدا کرد. هر نوع انبه بافت و طعم خاص خود را دارد، بنابراین امتحان کردن انواع آن در طول سال ارزشش را دارد.
اگر می خواهید انبه را به میوه های مورد استفاده خود اضافه کنید، باید بگویم موارد مصرفش بی شمار است. مردم بعضی مناطق از انبه روی ماهی کبابی استفاده می کنند، اما اگر شما زیاد طرفدار غذاهای دیگر فرهنگ ها نیستید می توانید از انبه در سالاد میوه، بستنی، ماست، و شیر استفاده نمایید.


:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()