نوشته شده توسط : ali
اپل بالاخره از آیپد جدید خود پرده برداشت که نسل بعدی آیپد ایر به شمار می‌رود. همانطور که انتظار می‌رفت تبلت 9.7 اینچی جدید اپل، آیپد ایر 2 نامیده شده

اپل بالاخره از آیپد جدید خود پرده برداشت که نسل بعدی آیپد ایر به شمار می‌رود. همانطور که انتظار می‌رفت تبلت 9.7 اینچی جدید اپل، آیپد ایر 2 نامیده شده و اپل تلاش کرده این دستگاه را به اندازه‌ای نازک کند که لقب نازک‌ترین تبلت دنیا برازنده‌ی آن باشد.

تیم کوک در مراسم رونمایی از آیپد که در زومیت بصورت زنده مورد پوشش قرار گرفت پس از زمینه‌چینی فراوان در خصوص بهترین بودن آیپد، به توضیح راه‌های ممکن برای بهبود این دستگاه پرداخت تا در نهایت نتیجه‌ی تلاش کاپرتینویی‌ها تحت عنوان آیپد ایر 2 معرفی شود. فیل شیلر مدعی است که iPad Air 2 تنها 6.1 میلی‌متر ضخامت داشته که 18 درصد نازک‌تر از آیپد ایر به است.

ارتقای سخت‌افزاری همیشگی اپل نیز  آیپد ایر 2 را همراهی می‌کند. iPad Air 2 از تراشه‌ی بهبود یافته‌ی A8X در کنار تراشه‌ی حرکتی M8 بهره می‌برد که به گفته‌ی شیلر، قدرتی معادل 12 برابر آیپد اولیه به این دستگاه می‌بخشد و 40 درصد قدرتمندتر از آیپد ایر خواهد بود. آیپد ایر 2 اپل به دوربین iSight جدید با رزولوشن 8 مگاپیکسل مجهز شده که گشودگی آن f/2.4 بوده و از قابلیت‌هایی نظیر فیلم‌برداری 1080p، تصویربرداری پشت سر هم، تصویربرداری پانوراما، و HDR خودکار برخوردار است. همچنین آیپد جدید اپل از اسکنر اثرانگشت Touch ID نیز بی بهره نمانده که بعنوان سیستم امنیتی جدید اپل مطرح شده است. این اسکنر با دکمه‌ی خانگی آیپد یکپارچه شده و قابلیت‌های امنیتی متعددی را در اختیار کاربر می‌گذارد. بنابراین می‌توان حدس زد که به لطف Touch ID، آیپد ایر 2 نیز از سیستم پرداخت اپل‌پی پشتیبانی می‌کند که البته لازم به ذکر است این سیستم در آیپد ایر 2 تنها از خرید آنلاین پشتیبانی می‌کند.

ارتقا صورت گرفته در ارتباط با دوربین دستگاه تنها به دوربین پشتی منحصر نیست و گفته می‌شود که دوربین جلویی آیپد ایر 2 نیز با بهبودهایی همراه بوده است و از این پس Facetime HD نامیده خواهد شد؛ هرچند هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات این بهبود در دسترس نیست. در هر صورت از نکات مشخص این ارتقا می‌توان به افزایش گشودگی مربوط به دوربین جلویی، سنسور کاملا جدید، و دریافت نور بیشتر از محیط اشاره کرد.

البته کسانی که با اخبار زومیت در روزهای اخیر همراه بودند پیش‌بینی همین مشخصات را در ذهن داشتند. دیروز درست پس از معرفی مجموعه‌ی جدید دستگاه‌های نکسوس توسط گوگل، اطلاعاتی به شکلی عجیب از آیپد ایر 2 اپل فاش شد که در ارتباط با کنفرانس امروز اپل برای معرفی آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 بود. جالب است که این تصاویر و اطلاعات فاش شده از وب‌سایت خود اپل بدست آمده بود که با توجه به سابقه‌ی رازداری این شرکت اندکی تصادفی بودن آن جای تردید دارد.

حال این مساله چه تصادفی بوده و چه از قصد، اپل امروز در تئاتر اختصاصی خود از نسل جدید تبلت‌هایش پرده برداشت. ماه اکتبر هر ساله به معرفی آیپد جدید اپل عادت داشته و امسال نیز همچون 22 اکتبر سال گذشته که آیپد ایر معرفی شد یا 23 اکتبر سال پیش از آن، شاهد رجزخوانی دوباره‌ی اپل برای بازار همچنان پر تب و تاب تبلت‌ها هستیم.

از لحاظ قابلیت‌های ارتباطی، آیپد ایر 2 از استاندارد وای‌فای (802.11a/c) و MIMO پشتیبانی می‌کند. اندازه‌ی صفحه‌نمایش این دستگاه همچنان همان 9.7 اینچ باقی مانده و رزولوشن آن نیز تغییری به خود ندیده، اما لایه‌های مختلف صفحه‌نمایش برای دستیابی به ضخامت کمتر دستگاه، با یکدیگر ترکیب و یکپارچه شده‌اند. لازم به ذکر است که تکنولوژی مشابهی را برای کاهش ضخامت دستگاه و بهبود کیفیت نمایشگر در سرفیس پرو 3 مایکروسافت نیز شاهد بوده‌ایم. در نتیجه‌ی این اقدام، می‌توان گفت که هیچ فضایی مابین نمایشگر و بدنه‌ی دستگاه وجود ندارد. علاوه بر این، پوشش ضد انعکاس جدید موجب کاهش ناخوانایی دستگاه زیر نور خواهد شد.

تبلت iPad Air 2 اپل در سه رنگ مختلف به بازار عرضه می‌شود: نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی. همچنین سه سطح قیمتی مختلف نیز برای تبلت جدید اپل فراهم شده که بر اساس آن برای خرید مدل 16 گیگابایتی لازم است 499 دلار هزینه کرده و برای مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی نیز به ترتیب 599 دلار و 699 دلار هزینه کنید. در صورتی که مایل باشید در هر یک از این مدل‌ها به جای WiFi از قابلیت پذیرش سیم‌کارت و شبکه‌ی LTE نیز بهرمند شوید، مبلغ 130 دلار را به هزینه‌ی نهایی هر یک اضافه نمایید. پیش‌فروش آیپد ایر 2 از فردا آغاز خواهد شد و از پایان هفته‌ی آتی نیز شاهد عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نسل سوم آیپد‌های کوچک اندام اپل معرفی شدند. حدس‌ها درست از آب درآمد و اپل آیپد‌های جدید را به سنسور اثر انگشت‌خوان، رنگ‌های جدید و دوربین پیشرفته‌تر مجهز کرده است


نسل سوم آیپد‌های کوچک اندام اپل معرفی شدند. حدس‌ها درست از آب درآمد و اپل آیپد‌های جدید را به سنسور اثر انگشت‌خوان، رنگ‌های جدید و دوربین پیشرفته‌تر مجهز کرده است.اپل از دو آیپد ۹.۷ اینچی و ۷.۹ اینچی با دو نام آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ رونمایی کرد.

نام این تبلت تغییری نکرد و بر خلاف شایعاتی که پیش از این گفته می‌شد آیپد مینی ۳ با نام آیپد ایر مینی خوانده خواهد شد، اپل نسل سوم از آیپد‌های کوچکتر را همان آیپد مینی ۳ صدا می‌زند. این تبلت جدید ۷.۹ اینچی به صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت رتینا، سنسور اثر انگشت تاچ آیدی و رنگ جدید طلایی مجهز شده است.

آیپد مینی ۳ را به راحتی می‌توانیم بردار کوچکتر آیپد ایر ۲ بدانیم چرا که بسیاری از ویژگی‌ها در هر دو تبلت موجودند. اپل امسال سعی کرده آیپد مینی نسل سوم را به مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده مجهز کند. رزولوشن صفحه نمایش هر دو دستگاه برابر با 2048 در 1536 است و باتری آن‌ها مدت زمان مساوی را دوام می‌آورد اما اینطور که پیدا است اپل به طرز عجیبی در این آیپد از پردازنده قدیمی A7 استفاده کرده است. شاید همین دلیلی باشد که اپل زیاد درباره این تبلت صحبتی نکرد.

سال پیش اپل در آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا همان مشخصات برادر بزرگتر یعنی آیپد ایر را به کار برد. اما امسال به نظر می‌رسداین رویه دنبال نشده است چرا که به جز سنسور تاچ آیدی و باتری چیزی تغییر نکرده است.

شاید اکنون خریداران و مصرف کنندگان نیز یک گزینه جانشین برای آیپد مینی داشته باشند و آن آیفون ۶ پلاس است. گوشی هوشمندی که ۵.۵ اینچ صفحه نمایش دارد و شاید تبدیل به رقیبی برای فروش نسخه مینی آیپد‌های اپل شود. در هر حال آیپد مینی ۳ در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی و با شروع قیمت ۳۹۹ دلار برای مدل وای‌فای بزودی عرضه خواهد شد. به گفته اپل پیش خرید این محصول از فردا و عرضه آن از اواخر هفته آینده شروع خواهد شد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مشب اپل با دستانی پر به پیشواز هواداران خود آمد و از محصولات در خور نام اپل رونمایی کرد. یکی از این محصولات، نسخه‌ی جدید مک‌ مینی است.

امشب اپل با دستانی پر به پیشواز هواداران خود آمد و از محصولات در خور نام اپل رونمایی کرد. یکی از این محصولات، نسخه‌ی جدید مک‌ مینی است. اپل از سال ۲۰۱۲ هیچ مک مینی جدیدی را رونمایی نکرده بود اما امسال این محصول را نیز به خط تولید خود رساند و بروزرسانی‌های خوبی را بر روی آن انجام داد.

مدل اولیه این مک مینی بروزرسانی شده، ۴۹۹ دلار خواهد بود که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل‌ سال‌های پیش خود است. Mac Mini جدید از نسل چهارم پردازشگرهای اینتل بهره می‌برد که به پردازشگرهای Haswell معروف هستند. پردازشگر گرافیکی این مک‌ مینی ها از نوع اینتل گرافیک اچ‌دی ۵۰۰۰ هستند. این دستگاه کوچک از تکنولوژی‌های معمول مانند وای‌فای 802.11ac و ۲ پورت تاندربولت بهره می‌برد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همانطور که بسیاری از گمانه‌ها نیز پیش‌بینی می‌کردند، اپل دقایقی پیش نسل جدید آی‌مک را با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن 5K معرفی کرد

همانطور که بسیاری از گمانه‌ها نیز پیش‌بینی می‌کردند، اپل دقایقی پیش نسل جدید آی‌مک را با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن 5K معرفی کرد و نسل جدید آی‌مک اپل با تغییراتی همراه شده که قیمت آن را کمی بالا برده است. بارزترین تغییر در آی‌مک صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است.

همانطور که گفتیم نسل جدید آی‌مک با بهره‌گیری از صفحه‌ نمایش ۲۷ اینچی از نوع رتینا و رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل روانه‌ی بازار خواهد شد. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که تعداد پیکسل‌های این صفحه‌ی نمایش ۶۷ درصد بیش از نمونه‌ی 4K است. بالا بودن تعداد پیکسل‌های این صفحه‌ی نمایش بدین معنی است که حتی در زمان ویرایش یک ویدئوی 4K نیز کاربران از فضای اضافی روی صفحه‌ی نمایش برای انجام سایر کارهای خود بهره‌مند خواهند شد. اپل از یک معیار دیگر برای مقایسه نمایشگر این محصول با سایر نمایشگرها استفاده کرد. تعداد پیکسل‌های این نمایشگر ۷ برابر یک نمایشگر فول HD است. با وجود استفاده از چنین صفحه‌ی نمایشی، آی‌مک جدید از منظر مصرف انرژی ۳۰ درصد بهینه‌تر از نسخه‌های پیشین عمل می‌کند. لبه‌ی بیرونی نسل جدید کامپیوتر رومیزی اپل تنها ۵ میلی‌متر است!

از جمله‌ی مشخصات فنی آی‌مک جدید در کنار صفحه‌ی نمایش رتینای ۲۷ اینچی می‌توان به پردازنده‌ی Core i5 با فرکانس کاری ۳.۵ گیگاهرتز اشاره کرد که یک نسخه با پردازنده‌ی Core i7 با فرکانس ۴ گیگاهرتزی نیز ارائه خواهد شد. اپل از یک کارت گرافیک AMD Radeon R9، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، فیوژن درایو ۱ ترابایت و دو پورت تاندربولت با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کرده است. در صورتی که مشخصات فنی در کنار صفحه‌ی نمایش رتینای این آی‌مک نظر شما را به خود جلب کرده پس بهتر است به قیمت این محصول نیز توجه کنید. این محصول از امروز با قیمت ۲۴۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. شاید اشاره به قیمت ۱۷۹۹ دلاری نمونه‌ی ۲۷ اینچی کنونی در کنار نمونه‌ی ۲۱.۵ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار خالی از لطف نباشد تا ببینید نسخه جدید چقدر گران‌قیمت است!

 
 


:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بخش موبایل سونی از زمانی که از اریکسون جدا شد، عملکرد قابل قبولی داشت و این کمپانی ژاپنی موفق شد تا ۴ پرچمدار را طی دو سال روانه‌ی بازار کند.

بخش موبایل سونی از زمانی که از اریکسون جدا شد، عملکرد قابل قبولی داشت و این کمپانی ژاپنی موفق شد تا ۴ پرچمدار را طی دو سال روانه‌ی بازار کند. حال هرچند هنوز اکسپریا زد ۳، پرچمدار نیمه‌ی دوم ۲۰۱۴ در برخی از نقاط دنیا عرضه نشده، شایعات مربوط به جایگزین آن با سخت‌افزاری شگفت‌انگیز پخش شده است.

همان منبعی که پیش از رونمایی از Xperia Z3 Compact، تمام مشخصات فنی آن را فاش کرد، خبر داده که اکسپریا Z4 در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون در ماه مارچ ۲۰۱۵ رونمایی خواهد شد. تا اینجای خبر، چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که سونی امسال نیز در همین کنفرانس از Xperia Z2 رونمایی کرد. اما مشخصات فنی ارائه شده برای این تلفن خیره کننده است. شایعه شده که اکسپریا زد ۴ به صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD مجهز خواهد شد. سونی امسال اعلام کرد که استفاده از صفحه نمایش QHD به دلیل مصرف انرژی بالا و عدم تفاوت با نمایشگرهای Full HD جایز نیست. در واقع سونی طول عمر باتری را فدای رزولوشن بالاتر نکرد و آزمایش‌ها نیز این موضوع را تایید کردند چرا که اکسپریا Z3 عملکرد خیره‌کننده‌ای را از نظر طول عمر باتری ارائه می‌کند. حال به نظر می‌رسد یا مشکل مصرف انرژی در نمایشگرهای LCD حل شده یا نظر سونی تغییر کرده است.

از دیگر مشخصات فنی ذکر شده برای اکسپریا زد ۴ می‌توان به پردازنده‌ی  ۶۴ بیتی Snapdragon 810  با ۴ هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک Adreno 430 اشاره کرد. سونی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی را به همراه درگاه میکرو SD برای این تلفن در نظر گرفته است.

اما نکته‌ی جالب توجه در این گزارش، آن است که سونی قصد دارد سنسور دوربین را که از زمان Xperia Z1 در پرچمداران این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، ارتقاء دهد و از یک سنسور قوی‌تر در Z4 بهره ببرد.

سونی در اکسپریا زد ۳، سیستم صوتی تلفن خود را به خوبی ارتقاء داد و خروجی صدا را تقویت کرد. حال شایعه شده که این کمپانی قصد دارد در Z4 از یک آمپلی‌فایر اختصاصی در داخل گوشی بهره ببرد.

در این گزارش آمده است که سونی طراحی ظاهری تلفن خود را در Z4 نیز تغییر نخواهد داد. اگر بخاطر داشته باشید در مصاحبه‌ی اختصاصی زومیت با مدیر کل خاورمیانه و آفریقای سونی، رودیگر آدنباخ این موضوع را تایید کرد و گفت که قرار نیست زبان طراحی سونی که به نوعی امضاء این شرکت در صنعت موبایل به شمار می‌رود، تغییر کند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ویندوز ۱۰ ویژگی‌های بسیاری را با خود به همراه آورده است و برخی از آن‌ها واقعا کاربردی‌تر و قابل توجه‌تر از بقیه هستند.

ویندوز ۱۰ ویژگی‌های بسیاری را با خود به همراه آورده است و برخی از آن‌ها واقعا کاربردی‌تر و قابل توجه‌تر از بقیه هستند. برای مثال، ویژگی دسکتاپ مجازی کاربردی بسیار واضح و قابل توجه دارد اما مرکز اعلانیه‌ها ممکن است زیاد در چشم بزرگ نیاید.

همینطور که زمان می‌گذرد و به عرضه نهایی ویندوز ۱۰ نزدیک می‌شویم، مایکروسافت سعی می‌کند با توجه به بازخورد‌های نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰، بهبود‌ها و در برخی مواقع ویژگی‌های جدیدی را به آخرین نسخه سیستم عامل دسکتاپ خود اضافه کند. اینطور که پیداست نرم‌افزار مرورگر فایل (File Explorer) نیز با ویژگی‌های جدید بروزرسانی شده است.

اکنون مرورگر فایل ویندوز ۱۰ از ویژگی اشتراک گذاری بهره می‌برد که باعث می‌شود به اشتراک گذاشتن فایل‌های مختلف در این نسخه از ویندوز  بسیار آسان‌تر شود. در حالی که قبلا تب جداگانه‌ای با نام "Share" را در ویندوز ۸ داشتیم، این بخش در ویندوز ۱۰ دچار تغییراتی شده و از این پس راحت‌تر می‌توان فایل‌ها را با سرویس‌های مختلف به اشتراک گذاشت. تفاوتی که مهندسان مایکروسافت در این بخش به وجود آورده‌اند را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید دکمه مخصوص و جالب "Share" برای اولین بار در سیستم‌ عامل دسکتاپ مایکروسافت قرار گرفته است.

از قابلیت‌های این دکمه هنوز خبری در دست نیست، اما همانطور که شما نیز می‌دانید این تغییرات فعلا در نسخه پیش‌نمایش فنی در حال انجام است و از محصول بتا تا محصول نهایی و آماده استفاده، فاصله زیادی وجود دارد. در هر حال امیدواریم این قابلیت در نسخه نهایی ویندوز ۱۰ با توانایی‌های بسیار بالا وجود داشته باشد. تعداد بسیار زیادی تغییرات کوچک دیگر نیز در ویندوز ۱۰ اعمال شده‌اند که همگی نشان می‌دهند مایکروسافت سخت در حال تکمیل و بهبود این نسخه از ویندوز است.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مخالفان آیفون در اقدام تازه خود به فروشگاههای اپل رفته و به طور مخفیانه گوشی‌های آیفون شش پلاس را که برای تست گذاشته شده‌اند، خم می‌کنند....


اماندا کوسر، تحلیلگر حوزه اخبار فناوری در توئیتر خود می‌نویسد: بسیار خب! این کار را متوقف کنید. رفتن به فروشگاههای اپل برای خم کردن مخفیانه آیفون شش هیچ کمکی به کسی نمی‌کند.

اخیرا مواردی مشاهده شده که عده‌ای به فروشگاههای اپل میروند و گوشیهایی را که برای نمایش گذاشته شده‌اند خم می‌کنند. این دیگر بحث جیب و آیفونی که مال شخص باشد نیست بلکه عده‌ای وارد یک فروشگاه میشوند و گوشی‌های تست را تخریب می‌کنند.
روزنامه بیزینس اینسایدر گزارشی از چند مورد خم کردن عمدی آیفون در فروشگاههای اپل را گزارش داده است. در یکی از این موارد یک نفر وارد فروشگاه اپل شده یک آیفون شش پلاس برمی‌دارد و دقیقا روی نقطه ضعیفی که در ویدئوهای آنلاین نمایش داده می‌شود فشار می‌آورد تا گوشی را خم کند.

همچنین در ویدوئوی دیگری دو نوجوان در انگلیس وارد یک فروشگاه اپل شده و یک آیفون شش پلاس را تا جایی خم میکنند که نمایشگر گوشی جدا می‌شود.

کوسر افزود: این کار به مثابه یک تخریب مجرمانه اموال دیگران است. اگر همین کار را با یک اچ تی سی وان M8 در فروشگاه بست بای انجام دهید به جای کامنت در اینترنت از سوی پلیس تحت پیگرد قرار می‌گیرید.

وی افزود: خم کردن آیفون شش پلاس در فروشگاه اپل چیزی را درباره این گوشی ثابت نمی‌کند. این میزان فشار به گوشی در شرایط عادی وارد نمی‌شود. همچنین این کار باعث نمی‌شود که اپل برای جمع آوری گوشی‌های خود فراخوان دهد یا آنها را مجددا طراحی نخواهد کرد.

فیلم گرفتن از این خرابکاری و قرار دادن آن را یوتیوب صرفا نشان دهنده اینست که فرد درست فکر نمی‌کند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
هواپیمای فیس‌بوک در راه است، اشتباه نکنید در مورد بازی‌های خسته‌کننده فیس‌بوک صحبت نمی‌کنیم. منظور ما یک هواپیمای واقعی در اندازه‌ جت مسافربری است....
فیس‌بوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دو سوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی‌بهره‌اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.

هواپیمای فیس‌بوک در راه است، اشتباه نکنید در مورد بازی‌های خسته‌کننده فیس‌بوک صحبت نمی‌کنیم. منظور ما یک هواپیمای واقعی در اندازه‌ جت مسافربری است.

آقای «یائل مگوایر» مهندس بخش ارتباطات فیس‌بوک در این باره می‌گوید: اول از همه به آن پهپاد نگویید؛ هواپیمای فیس‌بوک یک هواپیما است و در سایز یک جمبوجت مانند بوئینگ 747 ساخته می‌شود، البته خیلی خیلی سبک‌تر. علاوه بر آن هواپیمای فیس‌بوک از انرژی خورشیدی برای پوشش دائمی اینترنت بی‌سیم استفاده خواهد کرد.
هواپیمای فیس‌بوک اولین هواپیمای خورشیدی نیست، قبل از آن هواپیمای خورشیدی AP 2 که از لحاظ تئوری می‌توانست دائماً در آسمان باقی بماند ساخته شده بود ولی برای پرواز احتیاج به خلبان داشت، یعنی هر هواپیمایی احتیاج به خلبان دارد اما فیس‌بوک امیدوار است موانع قانونی و تکنیکی که در برابر هدایت 100 فروند از این هواپیماها توسط یک نفر وجود دارد به زودی رفع شود.

مگوایر ابراز امیدواری کرد که در سال 2015 فیس‌بوک بتواند یکی از این هواپیماها را در ایالات متحده تست کند و طی چهار تا پنج سال ارسال سیگنال‌های بی‌سیم را از طریق این سیستم آغاز کند.
 
برچسب ها: فیس بوک ، هواپیما


:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبر که از امسال خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان را آغاز کرده‌ایم که....

دکتر یحیی سخنگویی، به تبیین برنامه‌های ویژه این سازمان برای نابینایان پرداخت و گفت: روند توانبخشی در بهزیستی تغییر کرده است و امروز نیاز نابینای از یک نوار کاست فراتر رفته است. وی افزود: اکنون نابینا و کم بینایان به چاپگر بریل، بهدید و ... نیاز دارند. بهزیستی نیز برای رفع این نیازها اقداماتی انجام داده است، به عنوان مثال کتب مورد نیاز این افراد به صورت لوح فشرده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی معلولان از جمله نابینایان و افراد ضایعه نخاعی در کشور در دست انجام است گفت: بر این اساس تلاش می‌کنیم این افراد از آخرین تکنولوژی‌های توانبخشی مربوط به خود با خبر شوند زیرا همه معلولان ما ممکن است نیاز مالی نداشته و چه بسا گرفتار فقر اطلاعاتی باشند. آنها باید بدانند جدیدترین تجهیزاتی که توسط معلولان مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل چه مواردی است تا بتوانند آن را در صورت نیاز خریداری کنند.

سخنگویی افزود: البته بهزیستی هم در تلاش است از روند فعلی تامین تجهیزات فراتر برود. در همین راستا امسال شروع به خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان کردیم که به تعداد محدودی خریداری و توزیع شد و در صدد گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه عصاهای خریداری شده تولید ایران هستند اظهار کرد: عصای هوشمند در تشخیص موانع به نابینا کمک می‌کند. زمانی که امواج ساطع شده از این عصا به مانعی در چندین متری مقابل نابینا برخورد می‌کنند، منعکس شده و به صورت ویبره به وی هشدار می‌دهند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه باید با تکنولوژی روز حرکت کنیم و معلولان از آن آگاه باشند گفت: این آگاه سازی در راستای توانمندسازی معلولان اقدامی مثبت است. اکنون حدود 30 عدد عصای هوشمند خریداری شده است تا در اختیار نابینایان قرار بگیرد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
  همانطور که می دانید شرکت اچ تی سی نکسوس ۹ را ساخته است. در طول چند روز گذشته شایعات بسیاری درباره این محصول منتشر شده بود هفته گذشته یکی از رسانه ها اعلام کرد که نکسوس ۹ دراویل این هفته در رویداد اچ تی سی معرفی می شود اما این اتفاق رخ نداد.

اکنون شایعه شده است که این تبلت در تاریخ ۱۵ اکتبر رونمایی می شود و همچنین برخی جزئیات از قبیل قیمت آن نیز منتشر شده است. شایعه شده است که قیمت این محصول  ۳۳۹ دلار است اما خوب به نظر می رسد که اچ تی سی و گوگل هیچ عجله ای برای عرضه ندارند و به دنبال تولید یک محصول درجه یک هستند.

شایعات نشان می دهد که نکسوس ۹ دارای صفحه نمایش ۸.۹ اینچی با وضوح ۲۵۶۰  در ۱۴۴۰پیکسل است، دارای پردازنده آن ۶۴-bit Nvidia Tegra K1،  رم ۳ گیگبایتی و اندروید ۵.۰ L است.

همانطور که قبلا گفتیم در ۱۵ اکتبر این محصول معرفی می شود و در ۳ نوامبر فروش آن نیز در Play Store آغاز می شود. اما این اخبار توسط گوگل یا اچ تی سی تایید نشده است و در حد شایعه است.

 


:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، مشابه چنین جملاتی را زیاد شنیده‌اید:
متمم: اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، مشابه چنین جملاتی را زیاد شنیده‌اید:

* شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید. شما دیده نمی‌شوید. اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.

* سایت … در جستجوی کلمات …،‌ در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید؟ اینها همه کلاهبرداری و یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها سئو است.

* الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ نه! نه! پاندا نه! مرغ مگس خوار! کبوتر!

* اگر شرکت شما به ما … پول بدهد، ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.

لغت سئو به خوبی جای خود را در زبان فارسی باز کرده است. اگر با سرویس گوگل ترندز آشنا باشید، شاید برایتان جالب باشد که ببینید واژه‌ی «سئو» با همین دیکته‌ی عجیب انگلیسی با رسم الخط فارسی، بیشتر از عبارتهای «موتورهای جستجو» یا «موتور جستجو» مورد توجه کاربران قرار دارد. با توجه به کاربرد این مفهوم برای فعالان فضای آنلاین، مطلبی در مورد SEO برای کاربران عزیز متمم تهیه شده که در چند بخش، خدمت کاربران عزیز ارائه می‌گردد.

در لابه‌لای بحث‌هایمان در مورد سئو، نیازمند تعریف برخی مفاهیم و اصطلاحات خواهیم بود تا مطالب برای جامعه‌ی بیشتری از مخاطبان قابل درک باشد. امیدواریم اعضای حرفه‌ای‌تر متمم، این ساده‌گویی‌ها را بر ما ببخشند.
بازدید ارگانیک یا طبیعی (Organic Visit) در برابر بازدید خریداری شده (Paid Visit)

مهم نیست یک وبلاگ داشته باشید یا یک وب‌سایت سازمانی یا یک صفحه‌ی ساده در شبکه‌های اجتماعی. هر کس که به شکلی در فضای عمومی آنلاین فعالیت دارد، علاقمند به جذب بازدیدکننده است. یکی از روشهای ورود بازدیدکنندگان به صفحه‌ی شما، از طریق موتورهای جستجو است: گوگل، یاهو و سایر شرکتهایی که این خدمات را ارائه می‌دهند.

بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: بازدیدکنندگان ارگانیک یا طبیعی و بازدیدکنندگان خریداری شده. وقتی که لینک صفحات شما در فهرست جستجوی گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، بازدیدکنندگان به صورت طبیعی به سمت سایت شما هدایت می‌شوند. وقتی که به موتورهای جستجو پول می‌پردازید تا برای شما در بالا یا کنار صفحه خود، با توجه به کلمات جستجو شده توسط مشتری، تبلیغ کنند، عملاً بازدیدکنندگان را خریداری کرده‌اید.

لغت SEO یا سئو، مخفف عبارت Search Engine Optimization است. شاید یک ترجمه مناسب برای سئو، «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» باشد. سئو را به این صورت تعریف می‌کنند:

    سئو، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌هاست که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان ارگانیک یک سایت از طریق کسب موقعیت بهتر در فهرست نتایج موتورهای جستجو، انجام می‌شود.

آمارها و مطالعات مختلفی درباره اهمیت رتبه بندی در صفحات موتورهای جستجو انجام شده و نتایج آنها در عین تفاوت های جزئی، الگوی مشابهی را گزارش می‌دهند. آمار زیر که از سایت Searchenginewatch اقتباس شده نشان می‌دهد که نخستین گزینه‌ای که در نتیجه‌ی جستجوی گوگل ظاهر می‌شود ۳۳٪ ترافیک و گزینه دوم حدود ۱۷٪ ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. همانگونه که مشاهده می‌کنید از گزینه ۱۰ به ۱۱ افت جدی وجود دارد. به معنای اینکه کاربران کمی صفحه‌های دوم و سوم و … را در نتیجه‌های جستجوی گوگل، بررسی می‌کنند.
تکنیک‌های سئو را به دو دسته White Hat و Black Hat تقسیم می‌کنند. تکنیک های White Hat (کلاه سفید!) که شاید بتوان آنها را «تکنیکهای تمیز» نامید، می‌کوشند با ارائه‌ی محتوای خوب و مناسب برای مخاطب و رعایت استانداردها و ترجیحات موتورهای جستجو، موقعیت بهتری را در فهرست نتایج جستجو پیدا کنند. اما تکنیکهای Black Hat که می‌توان آنها را «تکنیک‌های کثیف» یا «ابزارهای تهاجمی» هم نامید، مخاطب را فراموش کرده و تمرکز خود را بر موتورهای جستجو قرار می‌دهند. استفاده بی رویه از لغت‌ها و واژه‌ها، ارائه لینک‌هایی که به نقطه ادعا شده منتهی نمی‌شوند و تغییر کامل محتوای صفحه پس از کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو، تنها نمونه‌هایی از این تکنیکهای تهاجمی هستند. موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل، در طول زمان با اصلاح الگوریتم‌های خود، می‌کوشند هوشمندتر شده و فضا را برای این نوع تکنیک‌ها تنگ‌تر کنند. جالب اینجاست که استفاده از تکنیک‌های White Hat ساده‌تر، ارزان‌تر و بادوام‌تر است. اما تلاش صاحبان سایت‌ها برای کسب نتیجه سریع‌، باعث می‌شود که به سراغ «کلاه سیاه» بروند.
 


:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دیسپلی‌میت، معتبرترین وب‌سایت بررسی و تحلیل نمایشگر به شمار می‌رود

دیسپلی‌میت، معتبرترین وب‌سایت بررسی و تحلیل نمایشگر به شمار می‌رود. این وب‌سایت در آزمایش‌های اخیری که بر روی صفحه نمایش AMOLED تلفن گلکسی نوت ۴ داشته از این صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با عنوان بهترین صفحه‌نمایش حال حاضر بازار یاد کرده است.گلکسی نوت ۴ از یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. براساس اطلاعاتی که دیسپلی‌میت ارائه کرده، سامسونگ در توسعه و بهبود صفحه‌نمایش این تلفن بسیار خوب عمل کرده است.

نمایشگرهای AMOLED عموما رنگ‌ها را بصورت اشباع شده و غیر طبیعی نمایش می‌دهند، اما ظاهرا صفحه نمایش گلکسی نوت ۴ از این قاعده مستثنی است. این نمایشگر به خوبی قادر است طیف رنگی استاندارد sRGB/Rec.709 را با بالاترین دقت نمایش دهد. دیسپلی‌میت دقت نمایش رنگ‌ها در این صفحه نمایش را بالاتر از تمام تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های حال حاضر بازار عنوان کرده است. جالب است بدانید که وقتی در گلکسی نوت ۴ حالت Photo Mode را فعال می‌کنید، صفحه نمایش خود را برای نمایش رنگ‌های Adobe RGB  سازگار می‌کند که ۱۷ درصد وسیع‌تر از استاندارد SRGB/Rec.709 است.

صفحه نمایش‌های AMOLED از نظر زاویه دید بی‌رقیب هستند و نمایشگر گلکسی نوت ۴ نیز در این زمینه خوب عمل می‌کند. با این حال دیسپلی‌میت گزارش کرده که در زوایای مختلف تا ۱۹ درجه از شدت روشنایی نمایشگر نوت ۴ کاسته می‌شود و تغییر کمی در رنگ‌ها ایجاد می‌شود. این کاهش کیفیت تصویر از زاویه‌ی دید بیش‌تر از ۳۰ درجه شروع می‌شود. با این حال نمایشگر نوت ۴ از نظر زاویه‌ی دید، رتبه‌ی بسیار خوب را از دیسپلی‌میت کسب کرده است.

سامسونگ از فناوری جدیدی برای کاهش انعکاس نور در صفحه نمایش گلکسی نوت ۴ استفاده کرده است که در آن انعکاس نور در تمام جهت‌ها تنها ۴.۸ درصد است. بهترین صفحه نمایشی که دیسپلی میت‌ در این زمینه بررسی کرده انعکاس ۴.۴ درصدی داشته است. (اشاره نشده که کدام نمایشگر انعکاس ۴.۴ درصدی داشته است.)

در نهایت از آنجایی که صفحه نمایش نوت ۴ از رزولوشن 1080p در نسل قبل به رزولوشن QHD ارتقاء یافته است بسیاری از کاربران نگران افزایش مصرف انرژی و کاهش طول عمر باتری در گلکسی نوت ۴ هستند. براساس این گزارش، صفحه نمایش نوت ۴ حدود ۱۴ درصد بهینه‌تر از گلکسی نوت ۳ است. نکته جالب توجه دیگر اینکه، آزمایش‌های دیسپلی‌میت نشان می‌دهند که مصرف انرژی در این صفحه نمایش ۴۰ درصد کمتر از صفحه‌نمایش‌های 1080p بکار رفته در HTC One و Xperia Z2 است!
 
 


:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از ورود به عرصه تبلت‌ها و عرضه تبلت بسیار خوب جی‌پد 8.3، ال‌جی امسال تصمیم گرفته تا ابتدا سه تبلت میان‌رده اندرویدی را احتمالاً با قیمتی مناسب‌تر عرضه کند.....

آغاز عرضه جهانی تبلت جی‌پد 10.1 اینچی ال‌جی
پس از ورود به عرصه تبلت‌ها و عرضه تبلت بسیار خوب جی‌پد 8.3، ال‌جی امسال تصمیم گرفته تا ابتدا سه تبلت میان‌رده اندرویدی را احتمالاً با قیمتی مناسب‌تر عرضه کند. G Pad 10.1 به تازگی آماده فروش در بازارهای جهانی شده است.


جی‌پد 10.1 به صفحه‌نمایش 10.1 اینچی با وضوح 1280 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی 149 پیکسل بر اینچ مجهز بوده و از همین حالا و با مقایسه با وضوح فول اچ‌دی G Pad 8.3 سال گذشته می‌توانید متوجه شوید که ال‌جی قصد دارد این‌بار در رده پایین‌تر بازار به رقابت بپردازد. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 400، یک گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های 5 و 1.2 مگاپیکسلی بدون فلش، سیستم‌عامل اندروید 4.4.2 و باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

 

این تبلت قرار است در دو رنگ مشکی و قرمز با ضخامت 8.9 میلی‌متر و وزن 523 گرم ابتدا در آمریکا و سپس در دیگر نقاط جهان با قیمتی هنوز نامشخص عرضه شود. به گفته ال‌جی، جی‌پد 10.1 از جدیدترین تکنولوژی‌های سری G گوشی‌های هوشمند این شرکت بهره می‌برد اما همان‌طور که از مشخصات متوجه شده‌اید احتمالاً منظور ال‌جی تنها قابلیت‌های نرم‌افزاری است.

ویژگی‌هایی مانند لمس صفحه برای گرفتن عکس در دوربین، گرفتن عکس‌های سلفی با تکان دادن دست، صفحه‌کلید هوشمند و استفاده هم‌زمان از دو اپلیکیشن کنار یکدیگر برخی از ویژگی‌های مهم جی3 است که حالا به این تبلت آمده‌اند.
به هر حال امیدواریم ال‌جی امسال نیز مانند سال گذشته یک تبلت پرقدرت، با حاشیه‌های باریک و قیمت مناسب برای رقابت با سونی، اپل و سامسونگ وارد بازار کند.



:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در نمایشگاه IFA 2014 که چندی قبل در برلین برگزار شد، شرکت توشیبا یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های ویندوزی را رونمایی کرد

در نمایشگاه IFA 2014 که چندی قبل در برلین برگزار شد، شرکت توشیبا یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های ویندوزی را رونمایی کرد. تبلت Encore Mini که 119.99 دلار برچسب قیمت خورده و مجهز به ویندوز 8.1 است. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با این گجت آشنا شویم.

پس از آنکه مایکروسافت هزینه خرید حق استفاده از سیستم عامل خود را برای تبلت های کوچکتر از 10 اینچ حذف کرد، تولیدکنندگان به استفاده از این پلتفرم ترغیب شده‌اند. این در حالی است که توشیبا تازه ترین تبلت خود را از طریق فروشگاه مایکروسافت عرضه کرده و خریداران می توانند آن را 99 سنت ارزانتر از قیمت اعلام شده خریداری کنند.

البته اطلاعاتی که در فروشگاه مایکروسافت به خصوص در مورد وضوح تصویر این تبلت درج شده دارای خطا است و با اطلاعات تایید شده توشیبا قدری متفاوت است. این گجت دارای وضوح WSVGA است که معادل 600 در 1024 پیکسل است. پس اگر به دنبال خرید یک تبلت ویندوزی با وضوح نمایش بالاتر هستید پیشنهاد می کنیم کمی سر کیسه را شل کرده و تبلت Iconia Tab 8 W شرکت ایسر را خریداری کنید. ابزاری که دارای نمایشگر 8 اینچ با وضوح 800 در 1280 پیکسل است و 150 دلار قیمت دارد.

البته تبلت Encore Mini به نسبت پولی که برای خریدش می پردازید تبلت خوبی است و مشخصات سخت‌افزاری آن عبارت است از:

    پردازنده چهار هسته ای 1.33 گیگاهرتزی اینتل اتم Z3735G
    یک گیگابایت حافظه رم
    16 گیگابایت گنجایش داخلی (با پشتیبانی از کارت میکرو SD تا 128 گیگابایت)
    مجهز به دوربین مکالمه تصویری (جلو)
    دوربین اصلی 2 مگاپیکسل
    اتصال بی سیم وای فای 802.11n
    بلوتوث 4.0
    وزن تقریبی 350 گرم
    ضخامت 11 میلی متر
    طول عمر باتری تا 7.3 ساعت

تبلت Encore Mini توشیبا تنها یکی از ابزارهای ارزان قیمتی است که مجهز به سیستم عامل ویندوز شده، ایسوس نیز اخیرا تبلت ویندوزی سری Eee خود را با قیمت 199 دلار رونمایی کرده است. اگر بخواهید تبلتی خریداری کنید کدام یک از سه سیستم عامل محبوب بازار را انتخاب می کنید؟ اندروید، ویندوز یا iOS؟
 
 


:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بالاخره حدود 10 روز پیش بود سامسونگ گوشی هوشمند نسبتا فلزی خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد.

بالاخره حدود 10 روز پیش بود سامسونگ گوشی هوشمند نسبتا فلزی خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد. به تازگی تصاویری از روند ساخت این گوشی هوشمند منتشر شده است

نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد. برخی این اقدام سامسونگ را مثبت ارزیابی کرده و معتقدند این اقدام باعث شده تا این گوشی لوکس‌تر به نظر برسد. در طرف دیگر برخی معتقدند ساخت محصولات اینچنینی شباهت زیادی به ساخت آیفون دارد. به هر حال معرفی گلکسی آلفا باعث شد تا عده زیادی به فکر فرو رفته و نظرات مختلفی را طی این مدت از افراد مختلف در مورد این گوشی شنیده‌ایم.

گلکسی آلفا از یک نمایشگر سوپر آمولد 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل، 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین مکاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است که قابل ارتقا هم نیست.

به تازگی Samsung Tomorrow تصاویری از نحوه ساخت این گوشی توسط سامسونگ منتشر کرده است. در ابتدای کار، یک قطعه فلزی مورد تراشکاری قرار گرفته و صیقل داده شده است تا قاب گلکسی آلفا آماده شود.

در مرحله بعد فضاهای مورد نیاز قطعات در نظر گرفته می‌شود. برای مثال فضای مورد نیاز باتری ایجاد شده و گوشه‌های منحنی شکل ایجاد می‌شوند. در مرحله بعد بسیار مهم است که آنتن و دکمه‌ها بطور درست جایگذاری شوند. سپس برش الماسه انجام می‌شود تا مطمئن شوند که لبه‌ها بخوبی برش خورده و درخشندگی خود را حفظ نموده‌اند، همزمان با این کار صفحه‌نمایش نصب می‌گردد.

بعد از این که این فرآیند تمام شد و گوشی ساخته شد، گلکسی آلفا به آزمایشگاه تضمین کیفیت فرستاده می‌شود، تا با انجام برخی از تست‌ها روی آن کیفیت ساخت آن مورد تایید قرار گیرد.

در آزمایش سقوط (دراپ تست)، گوشی از ارتفاع‌های مختلف و به دفعات به زمین انداخته می‌شود تا میزان دوام قاب فلزی گوشی مشخص شود. جای تعجب نیست که گلکسی آلفا در این تست بهتر از تمام گوشی‌های سری گلکسی عمل کند، به هر حال فلز، فلز است.

تست بعدی، تست خم شدگی گوشی است. در این آزمایش بررسی می‌شود که هر طرف گوشی چه میزان فشار را می‌تواند تحمل کند. تست بعدی پیچش است. در این آزمایش به گوشی از جهات متضاد فشار وارد می‌شود.

شما می‌توانید نظر خود را در مورد این گوشی داشته باشید ولی واقعیت این است که گلکسی آلفا ماده جدیدی را وارد خط تولید گوشی‌های سامسونگ کرده است. چیزی که مدت‌ها بود بسیاری از هواداران سامسونگ خواهان آن بودند. البته هنوز بخش بزرگی از تلفن پلاستیکی است. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ بازخورد خوبی از فروش این گوشی نیمه‌-فلزی بدست می‌آورد یا خیر؟ بدون تردید موفقیت یا شکست گلکسی آلفا نقش مهمی در ساخت یا عدم ساخت محصولات فلزی توسط سامسونگ در آینده خواهد داشت. نظر شما چیست؟
 
 


:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
تبلتی از اچ‌تی‌سی با نام Flounder که به‌نظر می‌رسد همان نکسوس ۹ گوگل است، اخیراً گواهی مربوط به WiFi را در روزهای ابتدایی ماه جاری اخذ کرده است

تبلتی از اچ‌تی‌سی با نام Flounder که به‌نظر می‌رسد همان نکسوس ۹ گوگل است، اخیراً گواهی مربوط به WiFi را در روزهای ابتدایی ماه جاری اخذ کرده است. هرچند اطلاعاتی از مشخصات فنی این تبلت فاش نشده، اما گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این تبلت جایگزینی برای نکسوس ۱۰ شده و صفحه‌ی نمایشی کوچکتر از ۱۰ اینچ خواهد داشت، قوت گرفته است.

پیش‌ از این نیز اطلاعاتی در مورد نکسوس ۹ منتشر شده بود که حکایت از استفاده از مشخصات فنی بالا در این تبلت ساخت اچ‌تی‌سی داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مشخصات فنی این تبلت تا حدودی نزدیک به مشخصات فنی تبلت شیلد انویدیا خواهد بود که اخیراً معرفی شده است. به‌نظر می‌رسد نکسوس ۹ نیز از پردازنده‌ی تگرا کی‌وان، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین ساخت سونی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره خواهد برد.

با توجه به اخذ گواهی WiFi توسط این تبلت، می‌توان به این نتیجه رسید که تبلت Flounder ساخت اچ‌تی‌سی یک تبلت با قابلیت WiFi بوده و همچنین از اندروید L نیز به‌عنوان سیستم‌عامل بهره می‌برد که رابط‌کاربری اچ‌تی‌سی نیز با آن همراه نخواهد شد. با توجه به دو شماره‌ی مدل برای این تبلت می‌توان به این نتیجه رسید که نسخه‌ای فقط با قابلیت WiFi‌ و دیگری با قابلیت اتصال به شبکه‌های موبایل از طریق قراردادن سیم‌کارت قابل استفاده خواهد بود. با توجه به وجود تراشه‌ی تگرا کی‌وان و همچنین استفاده از اندروید L، شاید این محصول اولین تبلت ۶۴ بیتی نکسوس خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟
 
 


:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ال‌جی اسپیکرهای سری جدید Music Flow را برای علاقه‌مندان به موسیقی در سراسر جهان معرفی کرد

ال‌جی اسپیکرهای سری جدید Music Flow را برای علاقه‌مندان به موسیقی در سراسر جهان معرفی کرد. بلندگوهای Music Flow ال‌جی (مدل H3، H5، H7)، ساندبار (مدل HS6)، پل شبکه (مدل R1) و برنامه کاربردی همراه Music Flow Player برای گوشی هوشمند یک اکوسیستم صوتی Hi-Fi هوشمند را تشکیل می‌دهند.

از طریق برنامه کاربردی Music Flow Player کاربران می‌توانند تمام فایل‌های دیجیتال خود را مدیریت کنند. این برنامه می‌تواند آهنگ و لیست پخش را پیشنهاد دهد و دسترسی به ایستگاه‌های رادیو اینترنتی و قابلیت‌های پخش‌کننده موسیقی در گوشی هوشمند را فراهم می‌کند.

lg-music-flowMusic Flow ال‌جی به HomeChat مجهز است. HomeChat سرویس منحصربه‌فردی است که نوعی تعامل بین انسان و دستگاه را ایجاد می‌کند. با HomeChat، کاربران می‌توانند از طریق برنامه پیام‌رسانی پرطرفدار Line در گوشی‌های هوشمند برای برقراری ارتباط با LG Music Flow به زبان انگلیسی استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند به دلیل وجود قابلیت NFC از موسیقی تنها با یک لمس لذت ببرند.

بیونگ هون مین، نایب رئیس ارشد بخش صوتی تصویری شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی، می‌گوید:

    ال‌جی Music Flow مفهوم روبه‌رشد سیستم صوتی بی‌سیم برای چند اتاق را به راحتی و کیفیت صدای عالی به سطح جدیدی می‌برد. سیستم پیشرفته ما می‌تواند یک آهنگ شخصی ایجاد کند که نه تنها شنونده را اتاق به اتاق دنبال می‌کند، بلکه وقتی کاربر وارد خانه می‌شود نیز همین کار را انجام می‌دهد. مهندسان ال‌جی با معرفی امکانات و قابلیت‌های دستگاههای سیستم صوتی بی‌سیم ، استاندارد کاملاً جدیدی ایجاد کرده‌اند که تا کنون در هیچ کدام از دستگاه‌های رقیب میسر نبوده است.

قابلیت پخش خودکار موسیقی (Auto Music Play) یکی از قابلیت‌های زیاد ال‌جی Music Flow جدید است. با قابلیت پخش خودکار موسیقی، کاربران می‌توانند به موسیقی گوشی هوشمند در فضای بیرون گوش دهند و به صورت خودکار، زمانی که وارد خانه می‌شوند، به Music Flow تغییر دهند. از طریق همگام شدن با Home Chat، کاربران می‌توانند از راه دور از ال‌جی Music Flow بخواهند که در راه خانه هستند و آهنگ و فهرست پخش پیشنهادی و مناسب برای میهمانانی که غروب برای شام به منزل می‌رسند را پخش کند.

قابلیت منحصربه‌فرد دیگر، برنامه کاربردی ال‌جی Music Flow Player است که به کاربران دسترسی کامل و کنترل مجموعه موسیقی دیجیتال آنها را می‌دهد. از طریق قابلیت جست‌وجوی راحت ، علاقه مندان به موسیقی می‌توانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را در هر دستگاه اینترنتی متصل به ال‌جی Music Flow از طریق شبکه وای‌فای خانگی پیدا و پخش کنند. قابلیت Mood Station در این برنامه کاربردی می‌تواند پیشنهاداتی ارائه دهد یا به صورت خودکار یک فهرست پخش مناسب با حال و هوای شما ایجاد کند. این سیستم ال‌جی دسترسی آسان به پخش اینترنتی و برنامه‌های رادیو نظیر Spotify ،Deezer ،Napster و TuneIn را از طریق سرویس پخش اینترنتی صدا (Audio Streaming Service) سهولت می‌بخشد.

ال‌جی Music Flow از فناوری شبکه روزنه‌دار و باند دوگانه وای‌فای برخوردار است تا پخش موسیقی HD واضح را فراهم کند. حالت چنداتاقه (Multi-room) به طور یکپارچه یک آهنگ را در تمام بلندگوهای متصل در طول میهمانی می‌نوازد یا وقتی اعضای خانواده در منزل هستند آهنگ‌های متفاوتی را در هر اتاق پخش می‌کند. همچنین حالت استریو چپ/راست (L/R Stereo) می‌تواند تجربه شنیداری چندبعدی متفاوتی را ارایه کند.

برای تضمین عملکرد بهتر صدا، ال‌جی فناوری اختصاصی Automatic Loudness Compensation Algorithm را در ال‌جی Music Flow تعبیه کرده است. این فناوری پیشرفته نرم‌افزاری ، قدرت و وضوح صدا را در تمام فرکانس‌ها انعکاس می‌دهد. علاوه بر این، هر بلندگو از خمیر نانوفیبر و دیافراگم با کاغذ فوم برخوردار است که کیفیت صدا را افزایش می دهد. در ساندبار مدل HS6، به طور اخص، الگوریتم Stereo Field Extension یا SFX شرایط مناسب گسترده ای ایجاد کرده و اثر صدای فراگیر را چندبرابر می‌کند.

ال‌جی Music Flow در مدل‌های H7 با ۷۰ وات، H5 با ۴۰ وات و پل شبکه مدل R1 از آغاز همین ماه در انگلستان در دسترس قرار خواهد گرفت و در دیگر بازارهای اروپا بعد از IFA 2014 برلین در اوایل سپتامبر عرضه خواهد شد. ال‌جی Music Flow با مدل H3 با ۳۰ وات و ساندبار مدل HS6 با ۳۲۰ وات در آینده نزدیک در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کاربران ایرانسل می‌توانند در بسیاری از نقاط تهران و برخی کلان‌شهرها از خدمات آزمایشی نسل سوم و حتی در برخی نقاط از شبکه 4G LTE استفاده کنند.

کاربران ایرانسل می‌توانند در بسیاری از نقاط تهران و برخی کلان‌شهرها از خدمات آزمایشی نسل سوم و حتی در برخی نقاط از شبکه 4G LTE استفاده کنند. برای این کار شما باید تنظیمات 3G را بر روی تلفن خود فعال کرده باشید.
دو روش برای فعالسازی و دریافت تنظیمات اینترنت پهن‌باند ایرانسل وجود دارد. پیشنهاد ما این است که ابتدا روش خودکار را امتحان کنید و اگر نتیجه‌ای نگرفتید با استفاده از روش دستی می‌توانید تنظیمات را انجام دهید. در ضمن پیش از انجام هر کاری ابتدا از پشتیبانی تلفن هوشمندتان از شبکه 3G مطمئن شوید.

دو روش برای فعالسازی و دریافت تنظیمات اینترنت پهن‌باند ایرانسل وجود دارد. پیشنهاد ما این است که ابتدا روش خودکار را امتحان کنید و اگر نتیجه‌ای نگرفتید با استفاده از روش دستی می‌توانید تنظیمات را انجام دهید. در ضمن پیش از انجام هر کاری ابتدا از پشتیبانی تلفن هوشمندتان از شبکه 3G مطمئن شوید.

۱. تنظیمات خودکار سرویس 3G ایرانسل

اگر پیش از این از سرویس GPRS ایرانسل استفاده می‌کرده‌اید، احتمالا نیازی به تنظیمات نخواهید داشت و به طور خودکار از این پس از خدمات 3G بهره‌مند خواهید شد. اما در غیر این صورت برای دریافت تنظیمات خودکار کافی است از طریق تلفن هوشمندتان کد #6*3*130* را شماره‌گیری کنید تا تنظیمات از طریق پیامک برای شما ارسال شود. همچنین می‌توانید از طریق این لینک و وارد کردن شماره تلفن ایرانسل خود نیز تنظیمات خودکار را دریافت کنید. می‌توانید محتوای پیامک رسیده را نصب کنید تا تلفن شما به طور خودکار برای استفاده از شبکه 3G تنظیم شود.

۲. تنظیمات دستی سرویس 3G ایرانسل

 در صورتی که روش خودکار نتیجه نداد می‌توانید از روش تنظیمات دستی بهره ببرید. برای این کار باید مشخصاتی که در جدول زیر آمده را در تنظیمات دیتا تلفن‌تان وارد کنید.

irancell-3g-settings

 


:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
G.SKILL نیز همچون Crucial ،Corsair و ADATA نسل جدید حافظه‌های رم DDR4 خود را معرفی کرد

G.SKILL نیز همچون Crucial ،Corsair و ADATA نسل جدید حافظه‌های رم DDR4 خود را معرفی کرد. سری Ripjaws 4 ماه آینده به همراه پردازنده‌های سری Haswell-E و پلتفرم X99 روانه بازار خواهد شد.

نسخه‌های متنوعی از  خانواده رم‌های Ripjaws 4 عرضه خواهند شد؛ از حافظه‌های ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۳۲۰۰ مگاهرتز. تاخیر CAS آنها نیز از ۱۵ آغاز خواهد شد. این رم‌ها در ماژول‌های ۴ و ۸ گیگابایت در بازار موجود خواهند شد، یعنی مادربوردهایی با ۸ سوکت می‌توانند تا ۶۴ گیگابایت از این حافظه‌ها را بر روی خود داشته باشند. نسبت به DDR3، ماژول‌های ۲۸۰۰ مگاهرتز و پایین‌تر با ولتاژی پایین‌تر، یعنی ۱.۲ ولت کار می‌کنند که به معنای مصرف کمتر نسل جدید حافظه‌های رم است. G.SKILL همچنین ماژول‌هایی با فرکانس‌های کاری بالاتر، چون ۳۰۰۰ و ۳۲۰۰ مگاهرتز را نیز ارائه کرده است که البته ولتاژ مصرفی بالاتر، تاخیر بیشتر و امکانات پیکربندی محدودتری دارند. می‌توانیم امیدوار باشیم که با بالغ شدن DDR4 در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ارائه حافظه‌هایی با فرکانس بالاتر به بازار نیز باشیم.

همان طور که انتظار هم می‌رفت، حافظه‌های Ripjaws 4 به طور کامل از مادربوردهای چهارکاناله X99، شامل استاندارد پروفایل جدید XMP 2.0 اینتل پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود Haswell-E حافظه‌هایی تا فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز را پشتیبانی کند، ولی برای استفاده از کیت‌هایی با فرکانس بالاتر، باید از پروفایل XMP 2.0 بهره گرفته شود.

 بدنه انتقال گرمای این حافظه‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و حالا در سه‌رنگ متنوع آبی، قرمز و مشکی در دسترس هستند. انتقال‌دهنده‌های گرما همچنان استاندارد ارتفاع ۴۰ میلی‌متری را حفظ کرده‌اند تا همچنان سازگاری با کولرهای قدیمی را داشته باشند.

سری Ripjaws 4 حافظه‌های رم G.SKILL هم‌اکنون در خرده‌فروشی‌های آمریکا اماده برای پیش‌فروش هستند. کیت پایین‌رده ۱۶ گیگابایتی ۲۱۳۳ مگاهرتز چهارکاناله با قیمت ۲۵۹ دلار در وب‌سایت Newegg پیش‌فروش شده است. برای آن که مقایسه قیمتی داشته باشیم، بد نیست بدانید که کیت‌های جدید DDR4 کمپانی Crucial فقط اندکی از نسخه‌های مشابه با برند G.SKILL قیمت پایین‌تری دارند و اختلاف قیمت بین آنها کم است. البته به نظر می‌رسد با ارائه Haswell-E قیمت‌ها پایدارتر و منطقی‌تر شوند.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

لیست قیمت

 

قیمت ماشین حساب



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تلفن جی ۳ ال‌جی تنها در طول ۵ روز توانسته ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد، آن هم در شرایطی که هنوز تنها در کره‌جنوبی عرضه شده است.

تلفن جی ۳ ال‌جی تنها در طول ۵ روز توانسته ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد، آن هم در شرایطی که هنوز تنها در کره‌جنوبی عرضه شده است.

به این ترتیب شاید گزارش غیر رسمی قبلی که نشان از فروش بالاتر جی ۳ نسبت به گلکسی اس ۵ داشت، حقیقت داشته باشد.

جالب است بدانید که پرچمدار قبلی ال‌جی، G2 در ۵ روز ابتدایی عرضه تلفن در کره‌جنوبی تنها ۵۰ هزار دستگاه فروش داشت، بنابر این باید بگوییم که جی ۳، دو برابر محبوب‌تر از جی ۲ حداقل بین کره‌ای‌ها بوده است.

حال باید منتظر عرضه جهانی جی ۳ بمانیم و ببینیم آیا ال‌جی می‌تواند فروش ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۵ در طول ۲۵ روز را بشکند یا خیر.

در حال حاضر رکورد سریع‌ترین فروش بین تلفن‌های هوشمند، در دست اپل است که در سه روز ابتدایی عرضه آیفون 5s توانست به رکورد خارق‌العاده فروش ۵ میلیون دستگاه دست یابد.

ال‌جی امیدوار است تا صفحه نمایش بزرگ QHD تلفن جی ۳ مورد توجه کاربران امریکایی و اروپایی نیز قرار گیرد و بتواند فروش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. نظر شما چیست؟ آیا این غول فناوری کره ای در بازارهای جهانی هم موفق خواهد شد؟
 
 


:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
چندی پیش نتایج بنچمارک‌های تلفن Mulan در AnTuTu ثبت شد و حالا نیز تصویر رندر شده آن ظاهر شده است.

چندی پیش نتایج بنچمارک‌های تلفن Mulan در AnTuTu ثبت شد و حالا نیز تصویر رندر شده آن ظاهر شده است. نام مدل این تلفن، H60-L02 است و توانسته امتیاز ۳۶٫۰۰۰ را در AnTuTu بدست آورد؛ که از این بابت Mulan در سطح پرچمداران مطرح بازار جای می‌گیرد. البته این تلفن نیز همچون اغلب موبایل‌های ساخت هواوی به پردازنده کوالکام مجهز نشده و در عوض، کمپانی چینی از پردازنده ساخت خود در آن بهره برده است. گفته می‌شود Mulan به پردازنده ۸ هسته‌ای HiSlicon که با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند مجهز خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی منتسب به Mulan می‌توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت، دوربین ۵.۱ مگاپیکسل در جلو، حافظه رم ۳ گیگابایت و صفحه نمایش ۴.۹ اینچ با رزولوشن 1080p اشاره کرد. هواوی از اندروید ۴.۴.۲ کیت کت در این تلفن بهره برده است.

مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای که اخیرا داشت، اعلام نمود که در محصولات آینده این شرکت شاهد شاسی از جنس با کیفیت‌تری خواهیم بود و این احتمال وجود دارد که Mulan نیز از بدنه فلزی یا شیشه‌ای بهره ببرد.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
براساس ادعای گیگابایت، Aorus X3 سبک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی است که مجهز به ویندوز 8.1 بوده و جزو لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌ی نمایش زیر 14 اینچ است.

براساس ادعای گیگابایت، Aorus X3 سبک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی است که مجهز به ویندوز 8.1 بوده و جزو لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌ی نمایش زیر 14 اینچ است. این لپ‌تاپ متفاوت دارای وزنی برابر 1.87 گیلوگرم است که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این لپ‌تاپ برشمرد. این لپ‌تاپ در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که نمونه‌ی اول دارای صفحه‌ی نمایش 13.3 اینچ از نوع ال‌سی‌دی بوده و رزولوشن آن برابر 2,560‌ در 1.440 پیکسل است، در حالی که نمونه‌ی دوم از صفحه‌ی نمایش 13.9 اینچی به‌همراه رزولوشن 3,200 در 1,800 پیکسل بهره می‌برد.

هر دو نسخه برای انجام بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت و جزییات مطلوب، تجهیز شده‌اند. از مشخصات فنی این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به پردازنده‌ی Core i7-4710HQ با فرکانس 2.5 تا 3.5 گیگاهرتز، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت از نوع DDR3L-1600 با قابلیت افزایش از طریق نصب یک کارت حافظه‌ی 8 گیگابایتی  و کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 870M با حافظه‌ی داخلی 6 گیگابایتی اشاره کرد. در این لپ‌تاپ‌ها می‌توان ترکیبی از حافظه‌‌های SSD با ظرفیت 256 و 512 گیگابایت را که از طریق RAID 0 به هم متصل شده‌اند، انتخاب کرد. با استفاده از این فناوری می‌توان به فضایی برابر 1 ترابایت با سرعت دسترسی بالا دست یافت. این لپ‌تاپ دارای یک باتری با ظرفیت 74 وات‌ساعت است. همچنین برای اتصال به شبکه‌های بی‌سیم، از کارت شبکه‌ی بی‌سیم گیگابایت با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac استفاده شده است.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های این تبلت، استفاده از صفحه‌ی نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,600 است که یکی از بهترین‌ نمونه‌های موجود در بازار است.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های این تبلت، استفاده از صفحه‌ی نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,600 است که یکی از بهترین‌ نمونه‌های موجود در بازار است. ماحصل استفاده از صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن ذکر شده، تراکم پیکسلی 299ppi است. این صفحه‌ی نمایش تنها نکته‌ی متفاوت این تبلت نبوده و شارپ نیز همچون سایر کمپانی‌های ژاپنی، محصول خود را با قابلیت ضد آب و ضد گرد‌و‌غبار بودن روانه‌ی بازار کرده است. این تبلت قابلیت مقاومت چندانی در برابر شوک‌های وارد شده در اثر برخورد با زمین را ندارد؛ از این‌رو کاربران باید در استفاده از این تبلت دقت کنند.

اما زیر این صفحه‌ی نمایش خارق‌العاده، چه سخت‌افزاری آرام گرفته است؟ از جمله‌ی مشخصات فنی تبلت شارپ می‌توان به پردازنده‌ی بی‌تریل T اتم اینتل با بهره‌گیری از چهار هسته‌ی پردازشی، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم اشاره کرد. وزن این تبلت برابر با 600 گرم است که براساس شنیده‌ها می‌توان آن را با یک دست استفاده کرد. شارپ یک دوربین 8 مگاپیکسلی را در پشت این دستگاه قرار داده است. لازم به‌ذکر است که شارپ مدعی شده که باتری این تبلت دارای عمری 15.5 ساعتی است.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آیا تا به حال فکر کرده‌اید عینک هوشمند گوگل خود را با چه لباسی بپوشید؟ ظاهراً گوگل برای این هم راه‌ حلی پیدا کرده و یک کفش هوشمند سخنگو طراحی کرده‌است!
این کفش که Talking Shoe نام دارد می‌تواند از حرکات کسی که آن را به پا دارد پیام‌های کوتاه جالب به شبکه اجتماعی صاحبش ارسال کند.

 

این کفش در نمایشگاه SXSW رونمایی شده و برای مثال وقتی در پارک روی نیمکت نشسته‌اید یک پست با این مضمون به نمایه شبکه اجتماعی شما ارسال می‌کند: "حسابی حوصله‌ام سر رفته!”

 

البته کفش گوگل به سرعت عینکش قرار نیست به بازار عرضه شود و این مدل تنها یک مدل آزمایشی مفهومی و بخشی از پروژه هنرهای تعاملی گوگل به نام Yes Yes No‌ است.

 



:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
فیلپس این مانیتور را دو به یک می‌نامد و قرار است این محصول در پاییز امسال با نام مدل 19DP6QJNS عرضه شود.

فیلپس این مانیتور را دو به یک می‌نامد و قرار است این محصول در پاییز امسال با نام مدل 19DP6QJNS عرضه شود. مانیتور ۳۸ اینچ جدید فیلیپس از ترکیب دو مانیتور ۱۹ اینچ شکل گرفته که حاشیه دور آن تنها ۳.۵ میلی‌متر است.

از آنجایی که هر دو مانیتور از پنل IPS LCD بهره می‌برند، زاویه آن‌ها وسیع است و از این رو به راحتی می‌توان از آن‌ها برای امور مختلف بهره برد.

مزیت دوم این نمایشگر دو به یک، نسبت به دو نمایشگر مستقلی که در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم آن است که این محصول یک پایه دارد و از این رو فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند. پایه این محصول به شکلی طراحی شده است که تا ۲۲.۵ درجه تغییر می‌کند تا کاربر بتواند به زاویه دید ایده‌‌آل خود دست یابد.

نمایشگر دو به یک فیلیپس از ورودی‌های مختلف تصویر از جمله DisplayPort و VGA بر روی نمایشگر اول و یک VGA و یک MHL HDMI در نمایشگر دوم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این‌ها دو پورت USB نیز در این نمایشگر در نظر گرفته شده است. وجود درگاه MHL امکان اتصال ابزارهای موبایل به نمایشگر را میسر می‌کند تا کاربر بتواند از طریق آن ویدیو یا بازی‌ مورد نظر خود را بر روی یک نمایشگر بزرگ اجرا کند.

نمایشگر دو به یکِ فیلیپس برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب است. این نمایشگر برای استفاده در محیط‌ نرم‌افزارهای اداری، مقایسه کنار به کنار دو سند یا طراحی در نرم‌افزارهای CAD و اموری از این دست ایده‌آل به نظر می‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همزمان با آغاز ارائه خدمات جدید نسل چهارم تلفن همراه در برخی کشورها، اپراتورها وعده می‌دهند سرعت دسترسی به خدمات دیتا در مقایسه با خدمات عادی نسل چهارم دو برابر می‌شود.
به نقل از بولتن، از جمله اپراتورهایی که ارائه این خدمات را آغاز کرده‌اند، می‌توان به وریزون در آمریکا اشاره کرد که خدمات یاد شده موسوم به XLTE را بر روی طیف فرکانسی 700 مگاهرتز ارائه می‌دهد.

  در حال حاضر برخی گوشی‌ها از فناوری لازم برای استفاده از ظرفیت‌های XLTE برخوردارند که از جمله آنها می‌توان به گوشی‌های Galaxy S 4، Galaxy S5، Note 3 و iPhone 5s اشاره کرد. بر اساس برآوردهای وریزون تنها 35 درصد از گوشی های در حال استفاده در شبکه این اپراتور با استاندارد مخابراتی جدید XLTE سازگاری دارد.

  استاندارد قبلی نسل چهارم موسوم به LTE چندسالی است در اروپا، آمریکا و آسیا مورد استفاده قرار دارد و برخی کاربران می‌گویند سرعت خدمات دیتا در آن به اندازه سرعت وعده داده شده نیست. کاربران با استفاده از شبکه های LTE می‌توانند یک فایل 700 مگابایتی را در مدت حدودا یک دقیقه بارگذاری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
با چند ترفند ساده می توانید زمان استفاده از باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمبود باتری مشکل بسیاری از کاربران رایانه های قابل حمل است، که با چند ترفند می توان آن را تا حد زیادی حل کرد:

 
1- فعال کردن حالت "ذخیره باتری"

این قابلیت روی لپ تاپ های جدید قرار دارد و فعال کردن آن باعث می شود تا مدت زمان استفاده از باتری افزایش یابد.

  2- غیر فعال کردن سخت افزار ها و درگاه های بلا استفاده

برای کاهش مصرف باتری می توانید با مراجعه به Device Manager  رایانه خود آن دسته از سخت افزارهایی همچون دیسک خوان نوری ، وای فای را که از انرژی زیادی استفاده می کنند غیر فعال کنید. همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات و بهینه سازی نور زمینه و چراغ های تزیینی و چراغ های صفحه کلید ، عمر باتری را افزایش دهید.

 

3- غیر فعال کردن نرم افزارهای بلا استفاده

برای غیر فعال کردن نرم افزارهایی که از پردازشگر استفاده می کنند و مصرف باتری را بالا می برند کافیست به Task Manager رفته و از زبانه Processes  نرم افزارهای بدون استفاده را ببندید.

  4- مراقبت از باتری:

باید باتری لپ تاپ خود را در برابر رطوبت قرار نداده و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کنید.گرما نیز فاکتور دیگری برای کاهش عمر باتری است و باید از گرم شدن آن جلوگیری شود.همچنین مطالب شنیده شده در مورد زمان و نحوه شارژ باتری را فراموش کنید. باتری های یون لیتیوم نیاز نیست در زمان مشخصی شارژ / دشارژ شوند،فقط باید شارژ شده و به طور عادی نیروی ذخیره شده در آن ها مصرف شود.

  5- بهینه سازی لپ تاپ

در مواردی نیز می توان با تغییر برخی سخت افزارها همچون هارد دیسک و استفاده از دیسک سخت های جدید و کم مصرف ، طول عمر استفاده از باتری را افزایش داد.



:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
سامسونگ از یک گوشی هفت اینچی جدید با نام گلکسی دبلیو رونمایی کرد.
گوشی جدید هفت اینچی سامسونگ که پیش تر شایعاتی در خصوص آن مطرح شده بود امروز صبح رسما در کره جنوبی رونمایی شده و قابلیت های آن توسط شرکت سازنده بیان شد.

 


نمایشگر هفت اینچی این گوشی دارای رزولوشن 720 در 1280 بوده و نسبت طول و عرض آن 16:9 است. نمایشگر گلکسی دبلیو از تمام اسمارت فون های ساخته شده تاکنون بزرگتر بوده و رکوردار ابعاد تلفن های همراه است.

 

در قلب این محصول پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز قرار گرفته و ظرفیت رم آن 1.5 گیگابایت است.همچنین سیستم عامل Galaxy W اندروید 4.3 است. این تلفن همراه غول پیکر با قیمتی در حدود 487 دلار به فروش خواهد رسید.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این تلفن‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچ بهره می‌برد که 80.5 درصد از کل مساحت سطح این تلفن‌هوشمند را به خود اختصاص داده است.

این تلفن‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچ بهره می‌برد که 80.5 درصد از کل مساحت سطح این تلفن‌هوشمند را به خود اختصاص داده است. آکوای شارپ دارای ابعادی برابر 132 در 70 در 9.9 میلی‌متر به ترتیب برای طول، عرض و ارتفاع است که آن را در مقایسه با گلکسی S4 سامسونگ کوچکتر جلوه می‌دهد. به ویژگی‌های جالب توجه این تلفن‌هوشمند باید گواهی IP57 را نیز اضافه کرد که این تلفن‌هوشمند را در برابر آب و گرد و غبار محافظت می‌کند.

شارپ در این محصول از تراشه‌ی قدرتمند 4 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 800 به‌همراه 2 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره برده است. تلفن جدید شارپ یکی از بهترین‌ گزینه‌های بازار است که آن را تبدیل به یک رقیب جدی برای کمپانی‌های مشهور کره‌ای و تایوانی و ژاپنی می‌کند. شارپ در این محصول یک حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی را قرار داده که در صورت نیاز به حافظه‌ی بیشتر می‌توان با استفاده از میکرو SD آن را افزایش داد. صفحه‌ی نمایش IGZO از ساخته‌های خود شارپ است که در اندازه‌ی 5.2 اینچی برای این محصول در نظر گرفته شده است. باتری مورد استفاده یک نمونه‌ی 2,600 میلی‌آمپر ساعتی است.

این تلفن‌هوشمند از یک سنسور فوق عریض f/1.9 با رزولوشن 16.3 مگاپیکسل بهره برده است که امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا در محیط‌های کم‌نور را نیز ممکن ساخته است. زمان مورد نیاز برای فوکوس در این دوربین 0.5 ثانیه است. نکته‌ی جالب توجه دیگر در مورد این تلفن‌هوشمند استفاده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در جلو است.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نخستين تصوير منتشر شده از ويندوز فون 8.1 در اينترنت قرار گرفت.
بسياري از كاربران سيستم عامل ويندوز فون منتظر هستند تا نسخه 8.1 بروز شده اين نرم افزار را روي تلفن همراه خود نصب كنند.اما هنوز خبر رسمي تاريخ انتشار اين محصول اعلام نشده است.
 
 
در تازه ترين گزارش رسيده يك تصوير متعلق به اين سيستم عامل جديد منتشر شده كه نشان مي دهد قابليت "دستيار صوتي" روي آن نصب شده است.با كمك اين قابليت مي توان تنها با بيان يك كاراكتر به جستجو در مورد واژه هايي كه با آن آغاز مي شوند پرداخت.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همانند هر محصول دیگری، رقابت بر سر نازک و باریک تر شدن در دنیای اسمارت فون ها هم جایگاه خاص خود را دارد. هر ساله شرکت های فراوانی را می بینیم که سعی می کنند در جنگ نازکترین موبایل، دیگران را مغلوب کرده و عنوان «باریکترین اسمارت فون دنیا» را از آن خود کنند.
اگر چه این داستان و نبرد همچنان ادامه خواهد داشت. اما بد نیست نگاهی به باریک اندام ترین تلفن های هوشمند فعلی دنیا داشته باشیم.
در ادامه مطلب با صبا آسا همراه باشید تا با ۱۰ رکورد دار اسمارت فون های لاغر آشنا شوید.
 
۱- هواوی Ascend P6 - ضخامت: ۶.۱۸ میلیمتر
این تلفن هواوی فعلا توانسته از زمان معرفی اش در خرداد ماه ۹۲ تاکنون، همچنان عنوان باریک ترین اسمارت فون دنیا را در اختیار داشته باشد. P6 تنها ۶.۱۸ میلیمتر ضخامت دارد و به نمایشگری ۴.۷ اینچی، پردازنده ۴ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و اندروید ۴.۲ مجهز است.
 
۲- آلکاتل One Touch Idol Ultra - ضخامت: ۶.۵ میلیمتر
این محصول آلکاتل که مدتی است وارد بازارهای جهانی شده است، با ضخامت ۶.۵ میلیمتری توانسته رتبه دوم باریک اندام های دنیای اسمارت فون را از آن خود کند. نمایشگر آن ۴.۶۵ اینچی است و از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی بهره می برد. دوربین آن هم ۸ مگاپیکسلی است و سیستم عامل اندروید ۴.۱ روی آن نصب شده.
 
۳- ویوو X1 - ضخامت: ۶.۵۵ میلیمتر
کارخانه چینی BBK Electronics این محصول را سال گذشته راهی بازار ساخت. اما با وجود رقبای نوظهور، باز هم ضخامت ۶.۵۵ میلیمتری Vivo X1، آن را در جایگاه سوم لیست قرار می دهد. ایکس وان نمایشگر ۴.۷ اینچی دارد و به کمک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی اش، اندروید ۴.۱ را به جلو می راند. 
 
۴- اوپو Finder - ضخامت:۶.۶۵ میلیمتر
Oppo Finder تنها با اختلافی جزئی از رقیب هم وطنش، در جایگاه چهارم باریک اندام های دنیای تلفن های هوشمند ایستاده. این اسمارت فون از اندروید ۴.۰، پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی و نمایشگر ۴.۳ اینچی بهره می برد.
 
۵- هوآوی Ascend P1 - ضخامت: ۶.۸۸ میلیمتر
هوآوی تنها به جایگاه نخست این جدول اکتفا نکرده و رتبه پنجم آن را هم تصاحب نموده است. اسند P1 با ضخامت ۶.۸۸ میلیمتر و تنها ۰.۰۳ میلیمتر اختلاف با اسمارت فون قبلی، توانسته در این جایگاه بایستد. این تلفن هوشمند نیروی خود را از یک چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی می گیرد و به لطف آن، اندروید ۴.۱ را به حرکت وا می دارد. نمایشگر آن ۴.۳ اینچی بوده و دوربین عقبش هم ۸ مگاپیکسلی است.
 
۶- زد تی ای Grand S - ضخامت: ۶.۹ میلیمتر
این محصول ZTE که در CES 2013 رونمایی شد، تنها ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد. نمایشگر آن فول اچ دی ۵ اینچی بوده و از پردازنده چهار هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و اندروید ۴.۱ بهره می برد.
 
۷- اپل iPhone 5 - ضخامت: ۷.۶ میلیمتر
پرچمدار سال گذشته اپل، آیفون 5 با ضخامت ۷.۶ میلیمتر، توانسته پله هفتم را از آن خود کند. این محصول عنوان سریع ترین فروش اسمارت فون دنیا را هم در اختیار دارد. البته آیفون 5S هم با ضخامتی یکسان، در همین جایگاه قرار می گیرد و شاید دور نباشد که عنوان سریعترین فروش را هم از آن خود.
 
۸- پاناسونیک Eluga و اچ تی سی One S - ضخامت: ۷.۸ میلیمتر
رتبه هشتم جدول به طور همزمان در اختیار دو محصول پاناسونیک الوگا و اچ تی سی وان اس قرار دارد. هر دو اسمارت فون نمایشگر ۴.۳ اینچی دارند و از سیستم عامل اندروید بهره می برند.
 
۹- سامسونگ Galaxy S4، سونی Xperia Z و لنوو S920 - ضخامت: ۷.۹ میلیمتر
این جایگاه هم به طور همزمان در اختیار سه پرچمدار است. گلکسی اس ۴ سامسونگ، اکسپریا زد سونی و اس ۹۲۰ لنوو هر سه ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارند و سیستم عامل شان اندروید است. در حالی که سامسونگ و سونی ۵ اینچی هستند، لنوو از نمایشگر ۵.۳ اینچی بهره می برد.
 
۱۰- سامسونگ Galaxy Mega 6.3 - ضخامت: ۸ میلیمتر
و انتهای جدول هم باز به سامسونگ می رسد. یک اسمارت فون غول پیکر ۶.۳ اینچی که تنها ۸ میلیمتر ضخامت دارد و از اندروید ۴.۲ بهره می برد. پردازنده آن دو هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن را همراهی می کند.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نامقیمت (تومان)
Fujifilm FinePix L55 210,000
Canon Powershot A1400 215,000
Canon PowerShot A810 220,000
Fujifilm FinePix AX550 224,000
Sony Cyber-Shot DSC-W610 250,000
Canon Powershot A2500 272,000
Canon PowerShot A2300 275,000
Canon PowerShot A2400 IS 285,000
Fujifilm FinePix JX700 289,000
Sony Cyber-Shot DSC-W620 290,000
Nikon Coolpix S3300 305,000
Canon PowerShot A3400 IS 320,000
Canon PowerShot A3200 IS 320,000
Sony Cybershot DSC-W710 320,000
Sony Cyber-Shot DSC-W650 330,000
Canon PowerShot A4000 IS 355,000
Sony Cyber-Shot DSC-W630 355,000
Canon Powershot A2600 358,000
Canon PowerShot SX150 IS 360,000
Fujifilm FinePix T300 370,000
Sony Cyber-Shot DSC-W670 385,000
Sony Cyber-Shot DSC-W690 385,000
Sony Cyber-Shot DSC-WX50 410,000
Sony Cybershot DSC-W730 410,000
Nikon Coolpix S4300 420,000
Sony Cyber-Shot DSC-WX70 450,000
Nikon Coolpix S6400 450,000
Canon PowerShot SX160 IS 470,000
(Canon IXUS 125 HS (ELPH 110 HS 475,000
(Canon IXUS 500 HS (ELPH 520 HS - IXY 3 475,000
Sony Cyber-Shot DSC-WX100 500,000
Nikon Coolpix S6300 500,000
(Canon IXUS 240 HS (PowerShot ELPH 320 HS 505,000
Fujifilm FinePix S2980 540,000
(Canon Ixus 510 HS (PowerShot ELPH 530 HS 580,000
Sony Cyber-Shot DSC-H90 590,000
Sony Cyber-Shot DSC-WX150 600,000
Fujifilm FinePix XP50 610,000
Sony Cybershot WX80 620,000
Fujifilm FinePix S4000 640,000
Fujifilm FinePix F770EXR 650,000
Sony Cybershot DSC-H100 670,000
Fujifilm FinePix F750EXR 699,000
Canon PowerShot SX240 HS 700,000
Nikon Coolpix L820 710,000
Nikon Coolpix S9300 720,000
Fujifilm FinePix S4500 730,000
Canon PowerShot SX260 HS 730,000
Sony Cybershot DSC-H200 735,000
Fujifilm FinePix SL260 750,000
Canon PowerShot SX500 IS 780,000
Fujifilm FinePix XP150 800,000
Sony Cyber-Shot DSC-HX10V 820,000
Fujifilm Finepix SL240 830,000
Canon Powershot SX270 HS 839,000
Nikon Coolpix P310 850,000
Fujifilm FinePix SL300 850,000
Fujifilm Finepix HS25 EXR 860,000
Nikon Coolpix AW100 880,000
Canon Powershot SX280 HS 890,000
Fujifilm Finepix S3200 900,000
Fujifilm FinePix HS20 910,000
Canon PowerShot D20 990,000
Canon Powershot S110 1,040,000
Nikon Coolpix P510 1,050,000
Nikon Coolpix P520 1,160,000
Fujifilm FinePix HS30EXR 1,250,000
Canon Powershot SX50 HS 1,270,000
Canon Powershot G15 1,320,000
Nikon D3100 1,390,000
Samsung Galaxy Camera 1,450,000
Fujifilm FinePix X10 1,550,000
Nikon D3200 Body 1,560,000
Nikon D5100 Body 1,670,000
Canon PowerShot G1 X 1,725,000
Fujifilm X-S1 1,840,000
Canon EOS M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM 2,065,000
Canon EOS 650D Kit EF-18-55 IS 2,115,000
Nikon D5200 2,140,000
Nikon D7000 2,290,000
Canon EOS 100D 2,295,000
Sony Cyber-Shot DSC-RX100 2,300,000
Canon EOS 700D 2,425,000
Nikon D90 2,600,000
Nikon D7100 3,690,000
Fujifilm FinePix X100 3,750,000
Fujifilm X-Pro1 3,870,000
Nikon D600 5,790,000
Canon EOS 6D Body 7,345,000
Nikon D800 8,420,000
Canon EOS 5D Mark III 8,845,000
Canon EOS 5D Mark II Kit 24-105 L 10,245,000
 
مطالب مرتبط
 


:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اگر چه این روزها لپ‌تاپ‌های فوق گران‌قیمت اقبال عمومی در بازار نداشته و اکثرا تقاضا برای لپ‌تاپ‌هایی با میانگین قیمت 2 تا 4 میلیون تومان است، اما نمونه‌های گران قیمت و فوق گران قیمت هم در این بازار هزار رنگ و پرتنوع سهم فروشی دارند.

به همین دلیل است که هیچ گاه،حتی در برترین شرایط شاهد حذف این لپ‌تاپ‌ها از صحنه رقابت در بازار نیستیم.

یکی از این لپ‌تاپ‌های گران قیمت یا بهتر بگوییم فوق گران که طی مدت اخیر وارد بازار شده است و بدنه ای از کربن دارد مدل ThinkPad X1 Carbon – A از خانواده IBM LENOVO است.

این لپ‌تاپ که در رده سبک وزن‌های بازار هم قرار دارد به پردازنده Intel 3667U Core i7 00/2GHz up to 3.20 GHz – Cache 4 MB مجهز است.

تجهیز به رم هشت گیگابایتی از نوع DDRIII، هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ GB Intel SSD و کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 – MB از ویژگی‌های این لپ‌تاپ فوق سبک و باقابلیت است.

ThinkPad X1 Carbon – A همچنین به صفحه نمایش ۱۴ اینچی از نوع  HD+ 300 NITS)  Wide Viewing) با وضوح تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ نقطه در اینچ مجهز است.

تجهیز به مودم داخلی ۳G WWAN، بلوتوث داخلی، کارتخوان، وب‌کم ۷۲۰p HD Webcam، بلندگوهای اسپیکر مبتنی بر تکنولوژی Dolby Home Theater v4 و… از دیگر ویژگی‌های این نوت بوکاست.

این لپ‌تاپ کربنی همچنین به شبکه بی‌سیم Wireless، شبکه LAN، حسگر اثر انگشت، یک پورت USB 3.0 ، یک پورت USB2.0  و… مجهز است.

باتری این نوت بوک هم ۴ سلولی از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۴۵ وات ساعت و با قابلیت کارکرد مداوم هشت ساعت است.

این دستگاه همچنین به تکنولوژی RapidCharge برای شارژ سریع باتری تا ظرفیت ۸۰ درصد مجهز است.‌لپ‌تاپ ۱/۳۶ کیلوگرمی این خانواده با قیمتی در حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این روزها بازار محصولات دیجیتال شخصی مقاوم و ضدآب حسابی داغ شده است و شرکت‌های مختلف هم به طراحی و تولید این محصولات روی آورده‌اند.

در همین راستا شرکت Nikon هم به‌تازگی یک دوربین جدید ضدآب را به بازار معرفی کرده است.  این دوربین که برخلاف دوربین‌های ضد آب بازار قابلیت تعویض لنز را دارد با مدل AW1 معرفی شده است. این دوربین در واقع اولین دوربین ضدآب با قابلیت تعویض لنز جهان است که امکان کار تا عمق ۱۵ متری آب را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به این ترتیب نه تنها می‌توان از این دوربین در روزهای بارانی استفاده کرد، بلکه می‌توان زیر آب هم به عکاسی با آن پرداخت.

از آنجایی که دوربین AW1 امکان تعویض لنز را دارد، شرکت Nikon لایه‌های محافظ خاصی را در دریچه اتصال لنز تعبیه کرده است که باعث می‌شوند تعویض لنز کمی بیشتر از دوربین‌های SLR معمولی زمان ببرد.

همراه با این دوربین یک لنز ۱۱-۵/۲۷mm یا لنز واید ۱۰mm f/2.8 عرضه می‌شود. دوربین AW1 نه تنها ضد آب است، بلکه مانع نفوذ گرد و غبار به داخل دوربین شده و همچنین امکان استفاده از آن در مناطق مرطوب یا سردسیر هم وجود دارد. این دوربین تا دمای منفی ۱۰ درجه هم مقاومت می‌کند.

AW1 از یک حسگر ۱۴/۲ مگاپیکسلی از نوع CX بهره می‌برد که تا حساسیت ۶۴۰۰ را پشتیبانی کرده و امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین همچنین دارای GPS و حسگر شتاب سنج داخلی هم هست.

دوربین ضد آب AW1 شرکت Nikon قرار است با قیمت ۸۰۰ دلار همراه با لنز کیت ۱۱-۲/۵۷mm روانه بازار شود. البته برای لنز ۱۰mm واید ویژه این دوربین هم باید ۲۰۰ دلار بیشتر هزینه کنید.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ارتباط وای فای کم کم تبدیل به یکی از امکانات معمول دوربین های جدید می شود. قابلیتی که به عکاسان اجازه می دهد عکس ها و فیلم ها را به اسمارت فون خود انتقال داده یا اینکه دوربین را از راه دور کنترل کنند. و اینگونه است که دارندگان دوربین های قدیمی احساس می کنند از قافله عقب مانده اند.
اما با ورودWeye Feye به بازار، می توانید به سادگی جعبه ای کوچک را با کابل USB به دوربین DSLR کانن یا نیکون خود متصل کنید و یک نقطه اتصال در شبکه مهیا کنید.این ابزار کوچک با برد ۸۰ متری و زمان تاخیر ۲۰۰ میلی ثانیه ای، گجتی عالی برای عکاسی است.

پس از اتصالWeye Feye به دوربین و برقراری ارتباط آن با موبایل، عکاسان می توانند از طریق اپلیکیشن های ویژه اندروید یا iOS، نمایی زنده از قاب تصویر دوربین را در اختیار داشته باشند،پارامترهای نوردهی را تغییر دهند،فوکوس را تنظیم کرده و از راه دور به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازند.

ابعاد ۸.۳ در ۴.۵ در ۱.۶ سانتی متری این گجت کوچک به آن اجازه می دهد که بدون دردسر،گوشه سه پایه جا خوش کند یا حتی اینکه روی کفشک دوربین سوار شود.

عمر باتری آن هنگام نمایش زنده تصویر،هفت تا هشت ساعت برآورد می شود.وقتی هم که از آن درgallery mode بهره می برید،تا ۱۴ ساعت می توانید به انتقال عکس و ویدیو بپردازید.

Weye Feyeقرار است از شهریورماه با قیمت ۲۴۹ یورو به بازار بیاید.

 
مطالب مرتبط
کیبورد لمسی ویژه برای دستگاه‌های مبتنی بر آندروید
ارتباط وای فای کم کم تبدیل به یکی از امکانات معمول دوربین های جدید می شود. قابلیتی که به عکاسان اجازه می دهد عکس ها و فیلم ها را به اسمارت فون خود انتقال داده یا اینکه دوربین را از راه دور کنترل کنند. و اینگونه است که دارندگان دوربین های قدیمی احساس می کنند از قافله عقب مانده اند.
اما با ورودWeye Feye به بازار، می توانید به سادگی جعبه ای کوچک را با کابل USB به دوربین DSLR کانن یا نیکون خود متصل کنید و یک نقطه اتصال در شبکه مهیا کنید.این ابزار کوچک با برد ۸۰ متری و زمان تاخیر ۲۰۰ میلی ثانیه ای، گجتی عالی برای عکاسی است.

پس از اتصالWeye Feye به دوربین و برقراری ارتباط آن با موبایل، عکاسان می توانند از طریق اپلیکیشن های ویژه اندروید یا iOS، نمایی زنده از قاب تصویر دوربین را در اختیار داشته باشند،پارامترهای نوردهی را تغییر دهند،فوکوس را تنظیم کرده و از راه دور به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازند.

ابعاد ۸.۳ در ۴.۵ در ۱.۶ سانتی متری این گجت کوچک به آن اجازه می دهد که بدون دردسر،گوشه سه پایه جا خوش کند یا حتی اینکه روی کفشک دوربین سوار شود.

عمر باتری آن هنگام نمایش زنده تصویر،هفت تا هشت ساعت برآورد می شود.وقتی هم که از آن درgallery mode بهره می برید،تا ۱۴ ساعت می توانید به انتقال عکس و ویدیو بپردازید.

Weye Feyeقرار است از شهریورماه با قیمت ۲۴۹ یورو به بازار بیاید.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اسوس جدیدترین سیستم گیم آماده خود را با نام ROG Tytan G70 تولید و در دسترس گیمرها قرار داده است.

اسوس جدیدترین سیستم گیم آماده خود را با نام ROG Tytan G70 تولید و در دسترس گیمرها قرار داده است. سیستم گیم Tytan G70 به کارت گرافیک قدرتمند GTX 780 مجهز گردیده و فرکانس پردازنده Core i7-4770K نیز به صورت خودکار در دو مرحله از ۳٫۷ گیگاهرتز به ۳٫۹ و ۴٫۱ گیگاهرتز افزایش می یابد.

مادربورد Z87 اسوس به کار رفته در این سیستم گیم، قابلیت نصب ۳۲ گیگابایت حافظه رم را دارد که اسوس تنها اقدام به نصب ۴ گیگابایت حافظه با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز کرده است. اسوس سیستم گیم Tytan G70 را در دو نسخه با استفاده از پردازنده Core i5 و Core i7 تولید می کند که دو پاور ۵۰۰ و ۷۰۰ واتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

 دو پروفایل اورکلاک ۳٫۹ و ۴٫۱ گیگاهرتزی بدون بروز مشکلاتی مانند ریست شدن روی سیستم اعمال می شود و افزایش کارایی بسیار مناسبی را برای سیستم به ارمغان می آورد. برای بهینه سازی سیستم خنک کننده، اسوس از ۱۰ عدد فن در نقاط مختلف کیس بهره گرفته که شش عدد از آنها در دو قسمت کناری کیس خودنمایی می کند. در قسمت جلوی کیس، لوگوی اختصاصی ROG به چشم می خورد که بر اساس سطح اورکلاک خودکار پردازنده به دو رنگ آبی و قرمز تغییر می کند تا ظاهر زیباتری به کیس شما ببخشد.

یک سیستم گیم به شکل قابل توجهی باید نیاز گیمرها را برآورده کند که یکی از مهم ترین نیازها، در بخش صدا احساس می شود که اسوس با استفاده از فناوری انحصاری SonicMaster، صدایی رسا و بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهد. فناوری MaxxAudio که جایزه فناوری را از کشور آلمان دریافت کرده، نشان دهنده کیفیت بسیار مناسب صدا در سیستم گیم جدید اسوس است. اسوس در خصوص زمان عرضه رسمی و قیمت Tytan G70 اطلاعاتی منتشر نکرده است.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
شرکت گوگل برای نخستین بار طی ماه جاری سرویس رایگان امنیتی و مبتنی بر محل استقرار کاربران را برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اندرویدی روانه بازار می‌کند که به واسطه آن می‌توان گوشی‌های سرقت شده و مفقود شده را به راحتی پیدا کرد.
 "بنجامین پویز”(Benjamin Poiesz) مدیر تولید سیستم‌عامل اندروید در شرکت گوگل در این خصوص توضیح داد این ابزار جدید موسوم به Android Device Manager(ADM) در اصل ترکیبی از یک ابزار موبایلی و سرویس‌های آنلاین است که به مشتریان اندروید کمک می‌کند محل استقرار گوشی سرقت شده خود را بیابند و امنیت کامل روی آن را برقرار سازند تا دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن غیرممکن شود.

اگر گوشی سرقت شده یا مفقود شده در محلی نزدیک به شما باشد، ابزار ADM این امکان را فراهم می‌کند تا از موقعیت آن مطلع شوید و در کوتاه‌ترین زمان به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ابزار ADM باید با شناسه کاربری و رمز عبور خود در سیستم گوگل وارد ابزار یاد شده شوید و کلید Ring را در آن فشار دهید تا در زمان سرقت صدای گوشی حتی اگه در حالت سکوت هم باشد، در بلندترین میزان قرار گیرد.

در نهایت اگر گوشی در نزدیکی شما نباشد و نتوانید صدای آن را گوش دهید، این سرویس روی نقشه الکترونیکی آنلاین محل استقرار گوشی را مشخص می‌کند و از راه دور این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا تمام اطلاعات موجود در آن را از بین ببرید.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سه هکر Georgia Tech نشان دادند که چگونه می‌توان آیفون‌ها و آی پدها را با استفاده از بدافزارهایی که از برنامه‌های معمولی تقلید می‌کنند در کمتر از ۶۰ ثانیه و با استفاده از یک شارژر خرابکار هک کرد.
این محققان در کنفرانس Black Hat برای نخستین بار افشا کردند که چگونه شارژر USB که ساخته‌اند می‌تواند در کمتر از یک دقیقه دستگاه‌های iOS را مورد سوء استفاده قرار دهد.

این سه محقق نشان دادند که چگونه با استفاده از ابزار متن‌ باز BeagleBoard، یک شارژر به ظاهر معمولی را به برداری خرابکار برای انتقال بدافزار تبدیل کرده‌اند. این محققان برای نمایش ادعای خود از یک آیفون استفاده کردند. آنها این تلفن هوشمند را به شارژر متصل کردند و زمانی که کد عبور وارد شد، حمله آغاز شد.

برای این نمایش از برنامه فیس‌ بوک به عنوان مثال استفاده شد. در ظرف چند ثانیه پس از اتصال گوشی به شارژر، برنامه فیس‌ بوک از روی گوشی حذف شد و بی‌درنگ با یک برنامه فیس‌ بوک تقلبی با یک کد خرابکار جایگزین گشت.

آیکون این برنامه با آنچه که پیش از حمله بود هیچ تفاوتی نداشت و هیچ راهی برای شناسایی این برنامه به عنوان بدافزار وجود ندارد. به گفته این محققین، تمام کاری که لازم است کاربر برای آغاز حمله انجام دهد این است که کد عبور خود را وارد نماید که الگوی استفاده معمول از گوشی هوشمند است.

زمانی که برنامه اجرای می‌شود، بدافزار نیز آغاز به کار می‌کند و گوشی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و کارهایی از قبیل تهیه تصویر از صفحه نمایش در هنگام وارد کردن کلمات عبور و غیره را انجام می‌دهد. در این حالت، بسته به کد مخربی که مهاجم بر روی برنامه جعلی قرار داده است، داده‌های حساس می‌تواند به روش‌ های مختلفی مورد دسترسی و سوءاستفاده قرار گیرد.

این حمله مبتنی بر ضعف‌ های فیزیکی بوده و بر روی تمامی نسخه‌های iOS کار می‌کند. برای این حمله نیازی به مجوز root نیست. نیازی نیست که قفل دستگاه‌های iOS‌ برای موفقیت این حمله شکسته شود. فقط کافی است که دستگاه iOS هدف، به شارژر خرابکار به ظاهر بی‌گناه متصل گردد.

این محققان در مورد این آسیب‌ پذیری به اپل اطلاع داده‌اند. اما به نظر می‌رسد که اپل این مسأله را برای نسخه‌‌های پیش از ۷ (نسخه بتا مخصوص توسعه دهندگان) ترمیم نکرده است و تمامی نسخه‌های پیش از ۷ آسیب‌ پذیر هستند. این محققان پیش از این از افشای جزئیات این مسأله خودداری کرده بودند.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوشی هوشمند غول‌پیکر HTC One Max نمایشگر لمسی 5.9 اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت 1080 پیکسلی به نمایش در‌می‌آیند.

نخستین اخبار در مورد مدل بزرگ شده بهترین گوشی هوشمند HTC موسوم به HTC One Max برای نخستین بار منتشر شد و هم‌اکنون منابع آگاه نخستین تصاویر از این محصول را منتشر کرده‌اند.

 این گوشی هوشمند مبتنی بر پردازنده Snapdragon 800 ساخته شده و قرار است که سپتامبر سال جاری میلادی یعنی کمتر از 2 ماه دیگر همزمان با Galaxy Note III سامسونگ به دست کاربران جهانی برسد.

گوشی هوشمند غول‌پیکر HTC One Max نمایشگر لمسی 5.9 اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت 1080 پیکسلی به نمایش در‌می‌آیند.

برای این محصول پردازنده مرکزی Snapdragon 800 با چهار هسته پردازشگر مجزا و توان 2.3 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 2 گیگابایت رم اشاره کرد.

این محصول همچنین دوربین دیجیتالی 4 مگاپیکسلی، 16 گیگابایت حافظه داخلی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD، باتری پرقدرت 3300mAh و ضخامت 9.4 میلیمتری دارد.

برای این محصول نسخه 4.3 سیستم‌عامل اندروید و همچنین رابطه کاربری HTC Sense 5.5 در نظر گرفته شده است.

 
مطالب مرتبط
 


:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()