نوشته شده توسط : ali
پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد.
 پس بالاخره سیگار را ترک کردید؟! تبریک می گویم! همین حالا با ترک سیگار بهترین کار را برای سلامت خود انجام داده اید. حالا وقتش است که سلامتتان را پس بگیرید و روی تاثیرات بلند مدتی که عادت بدتان می تواند در پی داشته باشد کار کنید که دوباره بازنگردند. در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدانید را برایتان توضیح می دهیم.
 

سیگار را به خاطر بهبود خود کنار بگذارید

اگر از روزی یک بسته به روزی یک عدد سیگار، مصرف خود را کاهش داده اید شروع بسیار خوبی است. اما سعی کنید این عادت بد را به طور کامل و برای همیشه از خود دور کنید.
 
هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. هرچه زودتر کنارش بگذارید فیزیک کلی بدنی تان نیز کمتر آسیب می بیند. محققان می گویند یک فرد با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.
 
 استرس خود را مدیریت کنید
 
برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید.
 
به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد.
 
حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.

مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد.
 
اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات و آزمایش خون می شود.

به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند.
 
تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید. 
 


:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
در این مطلب هفت میز کار فوق‌العاده زیبا و كاربردی را به شما نشان می‌دهیم. شما هم می‌توانید چنین میزهایی را در خانه خود داشته باشید...
میز کارهای آنتیک و قدیمی که در جلوی آن ها کشو های کوچک و کمدی برای قرار دادن وسایل وجود دارد را بیشتر در خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ ها می توان پیدا کرد. با افزایش روزافزون افرادی كه در خانه كار می‌كنند، میزهای کار سنتی بار دیگر وارد خانه‌ها شده‌اند. این میزها در عرض چند ثانیه تبدیل به فضای كار بسیار خوبی می‌شوند و وقتی درشان بسته می‌شود می‌توان از دیگر فضاهای اتاق به خوبی استفاده كرد.در این مطلب هفت میز کار فوق‌العاده زیبا و كاربردی را به شما نشان می‌دهیم. شما هم می‌توانید چنین میزهایی را در خانه خود داشته باشید.




این میز بازسازی دوباره ی یک میز قدیمی است و سطح آن به رنگ آبی متمایل به خاكستری درآمده است. این میز در كنار اثر هنری داخل آن و صندلی خاصش جلوه بسیار زیبایی دارد.

چرا این میز مناسب است: طراحان این میز کار را برای اضافه كردن فضاهای نگهدارنده اضافی به اتاق انتخاب كرده‌اند و هم زمان از زیبایی آن برای تنوع بخشیدن به فضا بهره برده‌اند.





چرا این میز مناسب است: این میز به این دلیل مناسب است  که وقتی در این میز بسته می‌شود بی‌نظمی‌ها پشت آن پنهان می‌شوند. چنین ویژگی مناسب كودكان نامنظمی است كه می‌خواهند در عرض یك ثانیه میز خود را مرتب كنند.»





در این میز سبك‌ها و موتیف‌های مختلف با هم تركیب شده‌اند. در ساخت این میز بیش‌تر از مواد و مصالح بازیافتی یا مصالحی كه از پروژه‌های قبلی باقی مانده‌اند استفاده شده است و در پایان سطح آن لاك‌الكل كاری شده‌ است.

چرا این میز مناسب است: ‌تركیب شكل‌ها و بافت‌ها در این میز یك نقطه كانونی كاربردی در این فضای تلفیقی ایجاد كرده است.




این میز آن‌قدر طراحی زیبایی دارد كه بیش‌تر شبیه یك اثر هنری است تا یك وسیله كاربردی.

چرا این میز مناسب است: اگرچه شكل این میز سنتی است، اما دارای سطح خاكستری و جلاداده شده است كه آن را مناسب قرن بیست‌ویكم كرده است. به همین دلیل است كه این میز با این فضای مدرن به خوبی هماهنگ شده است.







چرا این میز مناسب است: اگرچه شكل این میز سنتی است، اما وقتی در كنار صندلی منحصربه‌فردی و مدرنی قرار می‌گیرد جلوه‌ای معاصر و به‌روز پیدا می‌كند. سطوح چوبی گرم با رنگ خردلی دیوارها هماهنگی بسیار زیبایی دارد و فضایی روشن و دنج برای كار كردن و یا مطالعه كردن ایجاد كرده است.




 این میز به طور خاص برای قرار گرفتن در فضایی كوچك طراحی شده است. این میز از چند چوب ساخته شده و وقتی در آن باز می‌شود با یك فضای رنگی مواجه می‌شویم.

چرا این میز مناسب است: اندازه كوچك این میز به این معنی است كه وقتی در آن باز است بهترین جا برای كار كردن است و وقتی در آن بسته است به راحتی می‌توان از دیگر قسمت‌های این اتاق كوچك استفاده كرد.






چرا این میز مناسب است: طراحی فضاهایی كه دارای سقف‌های شیب‌دار هستند كار دشواری است، اما قسمت مدور این میز كه در بخش فوقانی آن قرار دارد این امكان را فراهم كرده تا بتوان آن را بدون ایجاد فضایی زیاد در گوشه اتاق قرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 

تصاویر مدل مبلمان اداری مدرن را در ایم مطلب گردآوری نموده ایم، انتخاب مدل مبلمان اداری تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار شما دارد. برای انتخاب مبل اداری مناسب شرکت خود باید به زمینه کاری و همچنین نوع ارائه خدمات به مخاطبین شرکت توجه شود. در ادامه میتوانید چند مدل مبل اداری را مشاهده نمایید.

 













 
 


:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
یک ایده طراحی کافه، در شعبه های مختلف «هُم کافه» (Home Cafe) در سراسر چین. این کافه نه تنها با قهوه های با کیفیت، بلکه با فراهم کردن محیطی گلدانی در این شهر شلوغ، پذیرای مردم است!


یک ایده طراحی کافه، در شعبه های مختلف «هُم کافه» (Home Cafe) در سراسر چین. این کافه نه تنها با قهوه های با کیفیت، بلکه با فراهم کردن محیطی گلدانی در این شهر شلوغ و آلوده پذیرای مردم است!

این ساختار خلاقانه، با جوش دادن میله های فلزی در فرم های مکعبی ایجاد شده است و پارتیشن هایی را فراهم می کند که فضای رفت و آمد را از فضای نشستن در کافه جدا سازد.

با چیدن این حجم های مکعبی شکل، این امکان فراهم می شود که فضا مطابق با موقعیت ها و مراسم مختلف قابل تغییر شود. برخی از گیاهانی که در اینجا مورد استفاده قرار گرفته اند، از این باکس های چوبی آویزان شده و به تدریج مانند پیچک به تدریج دور تا دور میله ها را می پوشانند! علاوه بر گیاهان متنوع، این ساختار فلزی باکس هایی دارد مخصوص کتاب، که مشتریان می توانند از آن ها استفاده کنند.

برخی از این احجام، فضایی کاملا تو خالی و سبک است. برخی، حجم هایی با سطحی صاف است که می توان روی آن وسایلی قرار داد. حجم هایی نیز با لوسترهای مکعبی پر شده و یا تنها، حباب های ساده لامپ از آن آویخته شده است که علاوه بر روشن و درخشان کردن، جلوه و زیبایی خاصی به این فضا داده اند.













 
 


:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
چیدمان اتاق نشیمن بخش بسیار مهمی در طراحی داخلی خانه محسوب می شود ، چرا که بیشتر ساعات را در این اتاق سپری کرده و در کنار اعضاء خانواده گرد هم می آییم.


















 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
قهوه ای یعنی منسوب به قهوه و رنگی شبیه به قهوه برشته است. اما نکته جالب در مورد طیف رنگ‌های قهوه‌ای این است كه این رنگ‌ها در كنار هم تركیب خوبی ایجاد می‌كنند، به همین دلیل استفاده از این رنگ‌ها كاری مطمئن و ساده است.....
 قهوه ای یعنی منسوب به قهوه و رنگی شبیه به قهوه برشته است. اما نکته جالب در مورد طیف رنگ‌های قهوه‌ای این است كه این رنگ‌ها در كنار هم تركیب خوبی ایجاد می‌كنند، به همین دلیل استفاده از این رنگ‌ها كاری مطمئن و ساده است. اگر یک قهوه خور حرفه ای باشید کافی است اسپرسوی تیره و موكای غنی را با كارامل طلایی و شیر فوم‌دار ترکیب کنید و بعد ببینید كه اتاق شما دارای آسایشی بی‌نظیر شده است. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود تا فضای شما دنج و راحت شود.




برای ایجاد ظاهری زیبا و كامل رنگ‌های خنثی گرم را با هم تركیب كنید.

مزیت استفاده از پالت رنگی قهوه ای این است كه شما می‌توانید سایه‌های رنگی مختلف را با هم به سادگی تركیب كنید. یك كاناپه به رنگ قهوه‌ای-دارچینی گرم به این اتاق نشیمن شكل داده است و پرده‌های به رنگ اسپرسو و دیوارهای به رنگ لاته این فضا را كامل كرده‌اند.




با استفاده از رنگ‌ طلایی فضایی لوكس خلق كنید.

استفاده از رنگ‌های طلایی، برنزی، و مسی راه بسیار خوبی برای ارتقای یك ظاهر خنثی و گرم است. چراغ‌ها، سرامیك‌ها، قاب‌ها، ظروف مسطح، و قاشق‌ها و چنگال‌ها وسایل بسیار خوبی برای اضافه كردن رنگ‌های متالیك براق به آشپزخانه هستند.


برای زیباتر كردن اتاق روی یك وسیله سرمایه‌گذاری كنید.

كارامل و تافی رنگ‌های بسیار خوبی هستند كه كار كردن با آن‌ها راحت است. آن‌ها گرمای رنگ زرد و در عین حال سادگی رنگ‌های بژ و قهوه‌ای را در خود دارند. كارامل به ویژه در چرم خود را بیش از پیش نشان می‌دهد كه در كاناپه عكس بالا این مسئله به خوبی روشن است. این كاناپه كمی گران است اما آن‌قدر زیبا و بادوام است كه خریدن آن به‌صرفه و در نهایت به نفع شما خواهد بود.



یك مجموعه با طراحی رنگی ایجاد كنید.

یكی از قفسه‌های آشپزخانه یا اتاق نشیمن را انتخاب كنید و مجموعه‌ای از ظروف سرامیكی با رنگ‌های خنثی را روی آن قرار دهید. این كار رنگ‌های دیگری را به پالت رنگی فضای شما اضافه می‌كند.



:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 


:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
شما هم می توانید فضایی کاملا متفاوت، رنگارنگ و در عین حال شیک در قسمت های مختلف خانه تان خلق کنید، بشرط آنکه با اصول بکارگیری رنگ های شاد در خانه آشنا شوید.

اتاق نشیمن

غیررسمی و دوستانه بودن این فضا، چیزی است که در وهله اول بچشم می خورد و یا ناخودآگاه احساس می شود، و چیزی که رسمیت را از این اتاق گرفته، تضادِ میان «پرتره» بزرگ روی دیوار و کاغذ دیواری با طرح «گلهای چینی» که پرتره بر آن نصب شده، و نیز انتخاب رنگ های شاد و متنوع در این اتاق است. طراح، جسورانه به انتخاب رنگ ها دست زده و یکی از دلایل موفقیت او بکاگیری صحیح رنگ های خنثی (سفید، سیاه و قهوه ای) در این فضای نشیمن است.




انتخاب رنگ در لطافت و جذابیت این فضا نقش بسزایی دارد؛ مبل راه راه صورتی/سفید، و دیوار آبی کمرنگ، و تابلویی بسیار بزرگ با رنگ سفید بر دیوار. گل میزهای سبز پسته ای در کنار مبل ها ضمن ایجاد تضاد، لطافت این اتاق را همچنان حفظ کرده است. 

ورودی

طراح در قسمت ورودی خانه نقوش و رنگ ها را جسورانه بکار گرفته است. رنگ قرمز در کلاهک لوستر و آباژور با رنگ قرمز در هماهنگ شده و تضاد چشمگیری با رنگهای خنثی سیاه و سفید ایجاد کرده است. تضاد دیگری که در این فضا به چشم می خورد، میان سرامیک های هندسی و نقوش منحنی روی دیوار و سقف است.



آشپزخانه

قرارگرفتن رنگ آبی فیروزه ای روشن کابینت ها در کنار رنگ سفید آجرهای آشپزخانه، فضایی آرامبخش خلق کرده است. طراح با کمی استفاده از رنگ قرمز (در چهارپایه ها و گلدان) و سبز پسته ای این فضای آرام را متنوع کرده است.



اتاق غذاخوری

تضاد قرارگیری پرتره ای بزرگ بر دیوار سورمه ای رنگ، چشم را بخود جلب می کند و از رسمیت اتاق غذاخوری کم کرده و در عوض موجب سرگرم کنندگی آن می شود. رنگ سبز روشن در صندلی ها فضا را زنده کرده است.


فضای خصوصی خانواده

جالب ترین و متفاوت ترین ایده طراح در این اتاق نشیمن، استفاده از مبلمان مخملی طرح ال با رنگ آبی نفتی در کنج این اتاق است که حس صمیمیت را به ما القا می کند. کاغذ دیواری طرح چوب و قاب عکس های روی دیوار و میز کوتاه وسط اتاق ظاهری مدرن به این فضا داده است.



اشیا هنری و تزیینی در هال

 تابلوهای هنری در بالای میز آینه ای، ظاهری متفاوت و شیک به این فضا بخشیده است. 

کتابخانه

طراح، بخاطر استفاده از رنگ سبز سیر در سطح وسعیی از دیوار و کتابخانه، (برای حفظ تعادل رنگی) از یک رنگ خنثی (کرم/قهوه ای) در کاناپه و نیمکت اتاق بهره گرفته است.

اتاق خواب اصلی

کاغذدیواری هایی با نقوشی از گیاهان فضای اتاق را همچون بهشت کرده است. رنگ سبز در تاج تخت، والان های پنجره، نشیمن سکویی پایین پنجره، قاب آینه دیواری و صندلی های جلو تخت تکرار شده است و با سبزی درخت های کاغذدیواری بخوبی هماهنگ شده است. در این اتاق برای باز کردن رنگ ها از هم، از رنگ سفید بخوبی استفاده شده است (چهارچوب پنجره، روتختی و رو بالشی، کلاهک آباژور).



حمام کودک

در این سرویس بهداشتی، کاشی های سیاه و سفید حمام (اثر گرافیکی موریس اشر) با گورخر های سیاه و سفید بخوبی هماهنگ شده و قرار گرفتن رنگ قرمز در میان این دو رنگ خنثی، بالاترین تضاد را ایجاد کرده و  ظاهری جذاب و شاد به این سرویس بهداشتی بخشیده است.





:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
وقتی هوا رو به خنكی می‌رود سخت است كه در مورد نشستن در هوای پاییزی بیرون خانه و یا گذارندن وقت در كنار استخر یا بركه‌ای كوچك در فضای بیرونی خانه خود رویاپردازی نكنیم. اما اگر باغ یا حیاط شما در خواب زمستانی فرو رفته است، اصلا دست از كار نكشید و ناامید نشوید. شما می‌توانید این فضا را تبدیل به مكانی فوق‌العاده زیبا و خاص كنید و از بودن در آن لذت ببرید. چه باغ یا حیاط شما كوچك باشد چه بزرگ، به‌روز كردن و توسعه دادن آن مادامی كه شما یك برنامه دقیق و روشن داشته باشید كار كاملا ساده‌ای است. با فكر كردن و تعیین كردن نیازهای اساسی، استفاده حداكثری از تمام فضاهای ممكن، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، و استفاده از یك سبك مشخص و مناسب، می‌توانید به باغ یا حیاطی دست یابید كه همه نیازهای شما را در فضای بیرونی خانه خود برطرف می‌كند و شما را در داشتن شب‌ها و روزهای مفرح و جذاب یاری می‌كند.



1. نیازهای اساسی و ملزومات اصلی خود را تعیین كنید.

سازش و به توافق رسیدن مهم‌ترین بخش در برنامه‌ریزی برای به روز كردن یك باغ است. اگرچه همه ما به داشتن بركه دوست‌داشتنی پر از ماهی، یك استخر پرآب و زلال، و مناظر زیبا بسیار علاقه داریم، اما خب طبیعی است كه نمی‌توان همه چیزهایی كه به آن علاقه داریم را در یك فضای مشخص در كنار هم داشت و نمی‌توان به آن ایده‌آل رویایی دست یافت. پیش از آن‌كه ذوق‌زده شوید و برای خرید وسایل مورد نیاز به فروشگاه‌های وسایل باغبانی بروید، مدت زمانی را وقت بگذارید و در ساعات مختلف روز چرخی در حیاط خود بزنید و به این فكر كنید كه نیازهای اصلی شما چیست و با اضافه شدن چه چیزهایی می‌توان این نیازها را برطرف كرد. چه عناصری هستند كه بدون آن‌ها نمی‌توانید در فضای بیرونی خانه خود زندگی كنید و به نوعی جزء نیازهای اساسی شما به حساب می‌آیند؟ آیا می‌خواهید در فضای بیرونی خانه خود تفریح كنید؟ آیا یك پاسیو و یك فضای غذاخوری در فضای بیرونی خانه برای شما مهم و ضروری است؟ تمام این جنبه‌ها را بررسی كنید و بر اساس آن دیگر كارها و برنامه‌های خود را شكل دهید.




یک حیاط کوچک بهانه بسیار خوبی است كه به تخیل خود اجازه خودنمایی بدهید و برنامه‌ها و كارهای مختلفی را در آن تجربه و آزمایش كنید. این فضا كه به دقت در مورد آن برنامه‌ریزی شده است (عكس بالا) دارای یك مسیر بسیار كوچك اما زیبا، باغچه‌های كوچك مرتفع، و یك زمین شنی جذاب و خاص است. اگر برای تمام اجزا و فضاهای باغ خود برنامه داشته باشید و به آن فكر كنید، تعجب خواهید كرد كه چقدر فضا در اختیار دارید و چقدر راحت می‌توانید كارهای متفاوت و متنوعی در آن انجام دهید.






از عكس بالا كاملا مشخص است كه هدف مالك این خانه از طراحی این باغ ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش است. یك پاسیوی سنگ‌فرش شده برای تفریح و سرگرمی در فضای بیرون خانه، فنس‌هایی برای ایجاد حریم كه با درخت مو پوشیده شده‌اند، یك بركه كوچك كه روی آن یك پل زیبا طراحی شده‌ است، و مجموعه زیادی از گل‌ها و گیاهان مختلف باعث شده‌اند كه بیش‌ترین استفاده از این فضا شود و در عین حال تمام نیازهای مالك آن برطرف شود.

تصمیم‌گیری در مورد نیازهای اساسی و ملزومات ضروری به شما كمك می‌كند تا در مورد میزان پولی كه می‌خواهید بابت این كار خرج كنید تصمیم بگیرید. بیش‌تر بر روی مواد و مصالحی كه در چشم هستند و باید دارای كیفیت خوبی باشند، مانند سنگ‌فرش‌های پاسیو، مسیرها و راه‌های سنگی، مبلمان، و غیره، سرمایه‌گذاری كنید. این هزینه‌ها را در بخش‌های دیگری می‌توانید جبران كنید مانند كاهش هزینه‌های مربوط به آبیاری گیاهان و گل‌ها (البته اگر ممكن است) و خریدن وسایلی كه خیلی مهم نیستند از دسته‌دوم فروشی‌ها یا جمعه‌بازارها. هم‌چنین برای كاهش هزینه‌ها می‌توانید بخشی از وسایل نه چندان ضروری را از مراكز بازیافت خریداری كنید.





2. كل فضای خود را در نظر بگیرید.

علاوه بر طراحی منظره به راه‌ها، كفپوش‌ها، و چیزهایی از این دست نیز فكر كنید. همان‌طور كه به فكر فضاهایی برای گل‌ها و گیاهان هستید به جای انسان‌ها هم در درون حیاط هم فكر كنید، در غیر این صورت به خوبی و راحتی نمی‌توانید از فضای بیرونی خانه خود لذت ببرید. مالك این خانه به خوبی برای طراحی این فضا برنامه‌ریزی كرده و قسمت‌های مختلف باغ را بر اساس كاركردشان از هم جدا كرده است. پیاده‌روهای آجری نشان‌دهنده فضای باغ هستند و در انتهای آن یك فضای غذاخوری برای ساكنان این خانه طراحی شده است.






این كه تصمیم بگیرید از فضای فیزیكی بیش‌تری در طراحی باغ خود استفاده كنید به این معنی نیست كه باید حتما از قطعات بتنی یا موادی از این دست استفاده كنید. فضای باغ خود را با استفاده از انواع مختلف سنگ‌ها و سنگ‌فرش‌ها طراحی كنید تا به ظاهری جذاب و متفاوت دست یابید. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید تركیب سنگ‌های ریز، سنگ‌های درشت، سنگ‌فرش‌ها، و سطوح بتنی جذابیت بصری زیبایی به این باغ داده است و كنتراست فوق‌العاده جذابی با فضای سبز پیرامون آن ایجاد كرده است.




از فضاهای عمودی غافل نشوید. دیوارها و فنس‌ها همان‌قدر مهم هستند كه سطح زمین. با استفاده از درخت مو، گیاهان پیچی، چراغ‌های آویز، چراغ‌های دیواری، و یا حتی قاب عكس یا آینه فضاهای عمودی باغ خود را زیبا و جذاب كنید.




تقسیم كردن باغ خود به فضاهای مختلف و به شكل‌های مختلف باعث می‌شود باغ شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد. با استفاده از حاشیه‌های سنگی یا آجری فضاهای سبز، سنگ‌فرش‌ها، و مناظر دیگر را از هم جدا كنید تا باغ شما به قسمت‌های مختلف با كاربردهای متفاوت تقسیم شود. در این كار استفاده از بافت‌های مختلف را فراموش نكنید.


3. پلان در نظر گرفته شده برای طراحی باغ خود را روی كاغذ بیاورید.

وقتی در این مورد كه می‌خواهید چه عناصری در باغ شما حضور داشته باشند تصمیم گرفتید و نحوه استفاده از فضاهای مختلف باغ برای شما روشن و واضح شد، پلان كلی باغ خود را روی كاغذ بیاورید. وقتی یك پلان دقیق (و با مقیاس درست) در مورد نحوه قرارگیری فضاها در كنار هم و چگونگی تركیب آن‌ها با هم در اختیار داشته باشید روند انجام كارها برای شما (و یا فردی كه با شما در این كار همكاری می‌كند) راحت‌تر و دقیق‌تر می‌شود و از این مسئله اطمینان پیدا می‌كنید كه باغ شما دقیقا شبیه همان چیزی می‌شود كه برای آن برنامه‌ریز و طراحی كرده‌اید.




هنگام برنامه‌ریزی و طراحی حیاط خود منظره محوطه را از خانه نیز در نظر بگیرید. شما می‌خواهید كه وقتی به سمت باغ می‌روید این فضا از نظر شما جذاب و زیبا باشد، اما این باغ باید از پنجره‌های اتاق خواب شما نیز زیبا و خوشایند به نظر برسد. ایجاد حسی از تقارن و تعادل در طراحی باغ باعث می‌شود كه باغ شما از زاویه دید كسی كه در درون خانه هم قرار گرفته زیبا و جذاب باشد. گاهی نگاه كردن به باغ از درون خانه از بودن در آن لذت‌بخش‌تر است.





به این فكر كنید كه می‌خواهید محوطه مخفی را در كجا قرار دهید. این فضا می‌تواند یك فضای مخفی باشد كه در آن از روزهای خنك پاییزی و نوشیدن یك نوشیدنی خنك لذت ببرید و یا فضایی باشد كه از دیده شدن و به چشم آمدن بی‌نظمی‌ها یا سطل آشغال موجود در باغ جلوگیری می‌كند. این فضای بیرونی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، دارای فضای مخفی هوشمندانه‌ای است كه در آن باربكیو، سطل آشغال، و مبلمان اضافه پاسیو برای زمان‌هایی كه نیاز به نشیمن‌های بیش‌تری در باغ هست پنهان شده‌اند.




4. از یک سبک ساده و برجسته در طراحی باغ خود استفاده كنید.

طرح رنگی و تم كلی طراحی باغ خود را ساده انتخاب كنید. قرار دادن تعداد زیادی وسیله با رنگ‌ها و سبك‌های مختلف به سرعت چشم را خسته می‌كنند و باغ را تبدیل به فضایی خسته‌كننده و كسل‌كننده می‌كند. همه شما می‌خواهید كه باغ شما یك فضای آرامش‌بخش و زیبا باشد.‌ فضایی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید دارای طراحی بسیار مینی‌مالیستی است و اگرچه دارای نیمكت‌ها و وسایل تزئینی اندكی است، اما همه آن‌ها دارای رنگ‌مایه‌های خنثی یكسانی هستند و از این طریق فضایی آرامش‌بخش و زیبا در باغ ایجاد شده است.




اضافه كردن یك نقطه كانونی در فضای انتهایی باغ باعث می‌شود تا چشم سریعا توجه‌اش به این منطقه جلب شود و از این طریق فضای باغ بزرگ‌تر و باز‌تر به نظر می‌رسد. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید استفاده از فنس‌ها در كنار دیوارهای سنگی و پنجره‌های بزرگ باعث ایجاد نقطه‌ كانونی كاربردی در این باغ شده است. وجود پنجره‌ها در دیوار باعث ورود نور طبیعی به داخل می‌شود و دیوارها مانعی در برابر منظره زیبای باغ از بیرون ایجاد نمی‌كنند. یك بركه كوچك، یك گلدان بزرگ، یا یك مجسمه نیز می‌توانند چنین فضایی را در انتهای باغ ایجاد كنند.


اگر شما یك باغ كوچك دارید، این فضا (عكس بالا) می‌تواند ایده‌های خوب و مناسبی به شما برای طراحی‌ باغ‌تان بدهد. جزئیات خاصی به فضای خود اضافه كنید كه معمولا در فضاهای داخلی خانه وجود دارند و فضا را زیباتر و چشم‌گیرتر می‌كنند. استفاده از آینه شیوه فوق‌العاده خوبی برای خلق این توهم است كه فضای باغ شما از آن چیزی كه واقعا هست بزرگ‌تر و بازتر است.





گوی‌های آینه‌ای در كنار معبرهای موجود در باغ خانه خود بگذارید و یا آن‌ها را در فضاهای دیگر استفاده كنید تا نور طبیعی در باغ شما پخش شود. این گوی‌ها همان تاثیراتی را در فضای باغ ایجاد می‌كنند كه یك آینه در فضا ایجاد می‌كند، اما این گوی‌ها جذابیت بصری و زیبایی بیش‌تری نسبت به یك آینه دارند.




كاشتن گل‌ها و گیاهان در میان حاشیه‌های كم‌ارتفاع (و یا حتی بدون حاشیه) باعث می‌شود تا فضای باغ شما عریض‌تر به نظر برسد و در عین حال وجود سطوح مختلف در باغ باعث ایجاد حسی از بافت و بُعد می‌شود. این كار در فضای باغی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید انجام شده است.



استفاده از سطوح مختلف در حیاط ها یا باغ های خانه‌های كه بر روی تپه یا دامنه كوه ساخته شده‌اند و زمین آن های آن شیب دار است راه بسیار هوشمندانه ای است. به جای این‌كه باشیب تپه بجگنید با آن كنار بیایید. اضافه كردن باغچه‌های مرتفع كه دارای گل‌ها و گیاهان بلند هستند همان تاثیری را در فضا ایجاد می‌كند كه حاشیه‌های موجود در یك باغ. بدیهی است كه نگهداری از گل ها و گیاهان در درون باغچه بسیار راحت تر است.


:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()