نوشته شده توسط : ali
 


:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




























:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رنگ آمیزی کل محیط و آماده سازی قبل از آن نظیر گچ کاری و چند مرحله بتونه کاری زمان زیادی از شما خواهد گرفت و همیشه این جمله که" پس کی این گرد و خاک و بو تمام خواهد شد" جمله رایج مالکین بوده است.
زیبایی و رنگ دیوارها می تواند از بزرگترین دغدغه های شروع دکوراسیون یک فضا به شمار آید. چرا که تا فضای زیبا یی برای چیدمان موجود نباشد، زیباترین مبلمان و لوازم نیز به چشم نخواهند آمد و باید قبل از هر کاری فکری به حال آنها کرد و دیوارهایی زیبا با رنگ و طرح متناسب با فضا و لوازم موجود طراحی نمود.



رنگ آمیزی کل محیط و آماده سازی قبل از آن نظیر گچ کاری و چند مرحله بتونه کاری زمان زیادی از شما خواهد گرفت و همیشه این جمله که" پس کی این گرد و خاک و بو تمام خواهد شد" جمله رایج مالکین بوده است.

در سالهای اخیر بیشتر، رنگ های پایه آب و بدون بو جایگزین رنگ های تینری قبلی که علاوه بر بوی آزار دهنده در زمان کار، سختی نظافت بعد از آن و ملاحظاتی مثل استفاده از همان نوع متناسب رنگ در زیر کار، مدت زیادی برای رفع آن انتظار کشید و تا مدت ها رنگ های اضافه پاک شود. انتخاب دومی که معمولا وجود دارد استفاده از کاغذ دیواری به عنوان پوشش قسمتی از فضا است. در این مطلب که با همکاری شرکت آژیراک برج تهیه شده، پوشش های دیواری دکوراتیو را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر اینکه فضای شما را دگرگون می کنند، با سهولت و سرعت بالا نصب می شوند و نیازی به زیر سازی خاصی ندارند.














:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 


:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




















:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نمونه هایی از طراحی دکوراسیون منزل با رنگ سیاه ، سیاه، رنگ آسمان شب، درخت آبنوس، خاویار، و زغال است. این رنگ یكی از اولین رنگ‌هایی است كه در هنر انسان مورد استفاده قرار گرفته است. سیاه كلاسیك، عمیق، ساده، و زیباست. این رنگ هم‌چنین تداعی‌كننده مرگ، ترس، عزاداری، و شیطان است
 

اما جدا از تداعی‌های ما- از زن جادوگر گرفته تا دنیای مد- رنگ سیاه رنگ جدی‌ای است. همان‌طور كه هنری ماتیس می‌گوید:‌ »رنگ سیاه یك اجبار است.» استفاده از این رنگ در طراحی داخلی نیر حرف‌های خود را برای گفتن دارد: بی‌پروایی و خود اطمینانی، شیكی و مرموزی. اما جدا از همه این حرف‌ها رنگ سیاه رنگ زیبایی است.

رنگ سیاه همانند همه رنگ‌ها تنوع زیادی دارد. یك رنگ سیاه واقعی در دنیا وجود دارد كه همه نورها را به خود جذب می‌كند و متضاد رنگ سفید است. اما رنگ‌های سیاه دیگری با ته‌مایه‌های سبز، ته‌مایه‌های بنفش، و یا ته‌مایه‌های آبی وجود دارد

تعداد زیادی رنگ زغالی تیره وجود دارد كه از آن‌ها به عنوان رنگ سیاه یاد می‌شود و یا رنگ‌های سیاه متمایل به خاكستری وجود دارند كه به آن‌ها زغالی می‌گویند. رنگ سیاه مسطح و سیاه براق وجود دارد و هر رنگ سیاهی دیگری در بین این دو رنگ قرار دارد.

بسیاری از مردم فكر می‌كنند كه استفاده از رنگ سیاه در فضای داخلی خانه باعث كوچك‌تر و تیره شدن فضای كلی می‌شود. اما این موضوع همیشه درست نیست. دیوارهای سیاه می‌توانند مانند آسمان شب فراخ و بی‌پایان به نظر برسند.

این رنگ را می‌توان توسعه داد و البته هر وسیله دیگری، مانند اثر هنری، مبلمان، و یا چارچوب،  كه در كنار این رنگ قرار بگیرد به خوبی به چشم می‌آید و توجه‌ها را به خود جلب می‌كند.

اما نكته اصلی، مانند همیشه، در این‌جاست كه بدانیم از چه رنگ سیاهی و در كجا باید استفاده كنیم. در این مطلب نمونه‌های خوبی از فضاهایی، از یك آشپزخانه گرفته تا یك اتاق نشیمن مدرن، كه با رنگ سیاه طراحی شده‌اند را به شما نشان می‌دهیم.

 

















 


:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اتاق خواب یک مکان خصوصی است که اولین و اصلی ترین رسالت آن مهیا کردن اوقاتی خوش برای استراحت و آرامش شماست ،

  اما چه می شود که بهترین مبلمان و لوازم و وسایل هم نمی تواند موجبات آرامش شما را فراهم کند و فضای اتاق خواب شما بیشتر خواب را از چشمان شما می پراند! نکته های یک اتاق خواب منحصر به فرد را با هم مرور کنیم.

در انتخاب تخت خواب خود تناسبات و ابعاد اتاق را در نظر بگیرید
 
 
انتخاب مناسب تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب
در انتخاب تخت خواب خود تناسبات و ابعاد اتاق را در نظر بگیرید، توجه به تناسبات بین تخت خواب و اندازه ی اتاق باعث می شود احساس صمیمیت وراحتی در فضا حاکم شود، توجه داشته باشید که تقریبا یک سوم از زمان خود را در اتاق خواب سپری می کنید، از این رو در تدارک دیدن فضایی آرامش بخش برای تامین سلامت جسمی و روحی خود تلاش کنید.

تخت خواب شما به لحاظ ایمنی نباید زیر پنجره قرار بگیرد
 
 
انتخاب محل مناسب تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب
یک نکته بسیار مهم که در چیدمان لوازم اتاق خواب باید رعایت شود قرارگیری مناسب تخت خواب است، تخت خواب شما به لحاظ ایمنی نباید زیر پنجره قرار بگیرد، این موضوع اشتباه رایجی است که اغلب همه مرتکب آن می شوند، تخت خواب با توجه به نوع پلان اتاق باید با فاصله در کنار پنجره قرار بگیرد قرار بگیرد. و تا حد امکان از درب ورودی اتاق دید نداشته باشد.
 
 
محل مناسب میز آرایش مقابل پنجره است
 
 
انتخاب محل مناسب میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب
برای میز تحریر یا میز آرایش می توانید زیر پنجره را انتخاب کنید این کار به شما این امکان را می دهد که برای کار و یا مطالعه از نور طبیعی استفاده کنید و محل مناسب میز آرایش نیز مقابل پنجره است با این کار انعکاس نور در آینه ی شما سبب روشن تر فضای شما می شود که در منحصر به فرد کردن فضایتان نقش مهمی دارد.
 
حتما توجه داشته باشید که نوع نورپردازی های اصلی و فرعی شما اختلالی در آرامشتان ایجاد نکند
 
 
نورپردازی مناسب در دکوراسیون اتاق خواب
حتما توجه داشته باشید که نوع نورپردازی های اصلی و فرعی شما اختلالی در آرامشتان ایجاد نکند، از ترکیب نورهای آبی و زرد برای فضای اتاقتان بهره بگیرید، و نورهای آبی را برای آباژورها در نظر بگیرید این نور بستر مناسبی برای خواب شما فراهم می آورد.
 
تابلوهای خود را بالای تختتان نصب نکنید این موضوع به لحاظ ایمنی صحیح نیست
 
 
محل مناسب تابلوها در دکوراسیون اتاق خواب
تنها نکته ی مهم این است که تابلوهای خود را بالای تختتان نصب نکنید این موضوع به لحاظ ایمنی صحیح نیست. در صورت نصب تختتان را با فاصله از دیوار قرار دهید. همچنین انتخاب نوع تابلوی مناسب در اتاق خواب اهمیت دارد، می توانید عکس های خصوصی خود را برای این فضا انتخاب کنید و یا بسته به سلیقه ی خود از یک اثر هنری استفاده کنید اما توجه داشته باشید که طرح های شلوغ و رنگ های تند در پس زمینه ی خود نداشته باشند که برای شما پرش فکری و اغتشاش عصبی را به همراه خواهد داشت.

برای اتاق خواب رنگ سفید، رنگ آبی، رنگ صورتی، رنگ لیمویی بی نظیر است
 
 
رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب
انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب همواره جزئی از انتخابات ویژه برای دکوراسیون محسوب می شود که این انتخاب تاثیر خیلی مهمی بر آرامش روانی فرد دارد، رنگ های تند و پر انرژی مانند نارنجی و قرمز به صورت متعادل برای فضای اتاق کودک مناسب اند اما برای اتاق خواب رنگ هایی مثل: رنگ سفید، رنگ آبی، رنگ صورتی، رنگ لیمویی بسیار مطلوب بی نظیر است.
 


:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
ساده‌گرايي، موجزگرايي يا همان مينيماليسم، مكتبي است كه بعد از انقلاب روسيه در دهه 50 ميلادي به وجود آمد؛ مكتبی هنري كه اساس و بنيان خود را بر پايه سادگي و روش‌هايي بدون هيچ نوع پيچيدگي‌هاي معمول فلسفي گذاشته است.


مجله منزل - مينا نويدي: ساده‌گرايي، موجزگرايي يا همان مينيماليسم، مكتبي است كه بعد از انقلاب روسيه در دهه 50 ميلادي به وجود آمد؛ مكتبی هنري كه اساس و بنيان خود را بر پايه سادگي و روش‌هايي بدون هيچ نوع پيچيدگي‌هاي معمول فلسفي گذاشته است. سبك زندگي مينيمال، مختص همه نيست و خيلي‌ها چندان دل خوشي از اين نوع چيدمان ندارند.
 
اما در اين آشفتگي‌ زندگي روزمره كه همه ما دنبال آرامش هستيم، شايد اين سبك به‌ ما كمك كند تا از عمرمان بيشتر لذت ببريم، كمتر خرج كنيم و در نتيجه كمتر كار كنيم. چيزي كه مسلم است اينكه نمي‌توانيد همين لحظه تصميم بگيريد تا خانه‌تان را براي هميشه تغيير دهيد چون بايد قدم به قدم به اين نوع چيدمان نزديك شويد.
 
مزاياي چيدمان خانه به سبك مينيمال چيست؟  
 
1. شلوغي باعث به هم خوردن تمركز بصري و در نتيجه‌ استرس مي‌شود. در يك چيدمان با وسايل كمتر كه در نتيجه باعث بالا رفتن تمركز مي‌شود، احساس آرامش بيشتري خواهيد داشت.
 
 
2. يك خانه در هم ريخته و يك خانه ساده را در ذهن‌تان تصور كنيد. در يك خانه شلوغ ممكن است شما چندين تابلو، ساعت و. . . روي ديوار ببينيد و چشم‌تان روي همه اين تصاوير بچرخد اما در خانه‌اي كه به سبك ساده‌گرايي چيده شده، شما روي يك ديوار سفيد و خالي تنها يك اثر هنري خيره‌كننده مي‌بينيد. يادتان باشد وسايل كم و زيبا جذابيت بيشتري به خانه‌تان مي‌دهند.
 
 
3.  يك بوفه پر از اسباب و اثاثيه را تصور كنيد كه هر چند وقت يك‌بار بايد تك‌تك وسايل را گردگيري كنيد.‌ هرقدر وسايل بيشتر داشته باشيد بايد وقت بيشتري را صرف تميز كردن خانه كنيد. حالا خانه سفيدي را تصور كنيد با مبلمان كم؛ مسلما تميز كردن اين خانه راحت‌تر است و تميزي خانه جلوه بيشتري دارد.
 
يك چيدمان مينيماليسم چگونه است؟
 
 
1.  يك خانه ساده‌گرا تنها شامل چند وسيله اساسي است؛ مثلا يك نيمكت، يك مبل راحتي، يك آباژور و ميز تلويزيون و در اتاق خواب هم تنها يك ميز و تختخواب وجود دارد.  در چيدمان اين سبك هيچ وسيله اضافه‌اي روي ميز يا روي طبقه‌هاي بوفه قرار نمي‌گيرد. درواقع همه سطوح به‌شدت خلوت هستند. هر چيز اضافي را از روي ميز‌ باید برداشت حتي لازم نيست كه روي ميز پارچه‌اي بيندازيد. اگر فكر مي‌كنيد ميزتان به يك وسيله تزیيني نياز دارد، آن را با يك گلدان ساده تزيين كنيد.
 
 
از كجا بايد شروع كنيم؟
 
1. ساده كردن تمام خانه كار ساده‌اي نيست. بهتر است از يك اتاق شروع كنيد. اولين قدم دور ريختن تمام چيزهايي است كه احتياج نداريد اما سالم هستند و مي‌توانيد آنها را بفروشيد يا به خيريه ببخشيد. اتاق را از نو بچينيد. به خاطر داشته باشيد اتاق‌خواب «كانون آرامش خانه» است.
2. براي كم كردن وسايل خانه بايد از مبلمان شروع كنيد. اگر وسيله‌اي واقعا براي راحتي‌تان نيست، بدون لحظه‌اي درنگ آن را كنار بگذاريد و آن را با وسيله‌اي سبك، راحت و كوچك‌تر جايگزين كنيد. همه چيزهايي كه به ديوار خانه چسبانده‌ايد و قاب‌هاي روي ديوار را‌ برداريد و يك يا دو نقاشي زيبا جایگزين‌شان كنيد.
 
 
3. اگر مي‌خواهيد گليم يا فرشي كف خانه بيندازيد، بهتر است طرحی ساده‌ با رنگ‌هاي گرم داشته باشد چون نقش‌هاي گلدار و راه‌راه تمركز بصري شما را به هم مي‌زند.
 
4.   نور نقش مهمي در طراحي ساده‌گرايي دارد. پس از پرده‌هاي توري استفاده كنيد تا خانه‌تان نور كافي داشته باشد. مي‌توانيد از پرده بدون طرح يا يك كركره چوبي ساده هم استفاده كنيد. اگر در خانه‌اي زندگي مي‌كنيد كه دورتادورش محفوظ است، حتي مي‌توانيد به پنجره‌هاي بدون پرده هم فكر كنيد.
 
5.  حالا وقت كمد لباس‌هاي‌تان است. شايد لازم باشد كمدتان را طبقه‌بندي و مرتب كنيد و مقداري از لباس‌هاي‌تان را ببخشيد و تنها تعدادي از آنها را که واقعا استفاده مي‌كنيد، نگه داريد. يادتان باشد از حالا به بعد هيچ وسيله اضافه‌اي نخريد. تنها وقتي چيزي تهيه كنيد كه واقعا به آن نياز دارید.
 





:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
یکی از ارکان مهمی که در طراحی داخلی اهمیت دارد، توجه به اصول و ضوابط نورپردازی است، نورپردازی مناسب تاثیر ویژه ای بر رفتار و عملکرد هر فرد و آرامش روحی و روانی وی دارد.

نور ملایم می تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد و فضای شما را خاص کند
 
 
در نورپردازی فضای اتاق خواب آنچه بیش از همه اهمیت دارد، نور ملایم است، یک نور ملایم می تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد و فضای شما را خاص کند. اگر نیاز به یک فضای خاص و سحرانگیز دارید از لوستر ها و آباژور هایی استفاده کنید که طرح و بافت خاصی را روی دیوار شما ایجاد کند و از آن لذت ببرید.
 
 
ستاره باران کردن سقف اتاق خوابتان تاثیر شگفت انگیزی بر میزان آرامش و استراحت شما دارد
 
 
یک ایده ی بی نظیر دیگر برای فضای اتاق خواب شما ستاره باران کردن سقف اتاقتان است با این روش به خوبی فضای بی نظیری برای خود خلق کنید، این نوع نورپردازی تاثیر شگفت انگیزی بر میزان آرامش و استراحت شما دارد. امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.
 
نورپردازی فضای نشیمن می تواند یک طراحی خاص و هماهنگ با نوع فضای نشیمن شما باشد
 
 
تاثیر یک نورپردازی خاص در فضای نشیمن کمتر از یک دست مبلمان راحت نیست و به همان اندازه در فضای شما جلوه گری می کند، بنابراین توجه به نورپردازی در فضای نشیمن بسیار مهم است، حتی این نورپردازی می تواند فراتر از هالوژن ها و ال ای دی های معمولی باشد و یک طراحی خاص و هماهنگ با نوع فضای نشیمن شما باشد.
 
نورپردازی مناسب در حیاط می تواند تاثیر بی نظیری برای محیط داخلی شما نیز داشته باشد
 
 
اگر فضای خانه ی شما دید و پنجره ی زیبایی به حیاط و فضای سبز بیرونی دارد پس از نورپردازی فضای سبز خود غافل نشوید، یک نورپردازی مناسب در حیاط می تواند تاثیر بی نظیری برای محیط داخلی شما نیز داشته باشد.
 
نورپردازی از کف برای فضاهایی مانند اپن آشپزخانه مناسب است و جلوه ی متفاوتی به فضا می بخشد
 
 
وقتی صحبت از نورپردازی می شود آنچه که به ذهن همگان می رسد نورپردازی های سقفی است، اما برای داشتن یک فضایی خاص و منحصر به فرد به نیاز است که متفاوت تر فکر کنید، نورپردازی از کف گزینه ای است که برای فضاهایی مانند اپن آشپزخانه بسیار مناسب است و جلوه ی متفاوتی به فضای شما می بخشد.
 
دیوار کوب های منقوش شده در سرویس بهداشتی می تواند این فضای سرد را تبدیل به فضایی گرم کند
 
 
سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید، حضور دیوار کوب های منقوش شده در سرویس های بهداشتی به خوبی می تواند این فضای سرد و بی روح را تبدیل به فضایی گرم و پویا کند، چه اشکالی دارد که سرویس بهداشتی شما مانند یک نشیمن مجلل به نظر برسد!
 
 
 
فضای راهروها و راه پله را می توانید با نورپردازی های ساده تبدیل به یک فضای بی نظیر کنید
 
 
فضای راهروها و راه پله را می توانید با نورپردازی های ساده تبدیل به یک فضای بی نظیر کنید، راه پله ها عموما به دلیل عملکردی بودن فضاهایی سرد و مسکوت هستند، اما اگر آنها را با نورپردازی های خاص ترکیب کنیم تبدل به فضاهایی پویا و دوست داشتنی تر خواهند شد.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
چيدمان اتاق نوزاد حساسيت های خود را می طلبد


چند نکته مهم در دکوراسيون اتاق نوزاد
چيدمان اتاق نوزاد حساسيت هاي خود را مي طلبد. اينکه اتاق و وسايل نوزاد دختر صورتي و وسايل و اتاق نوزاد پسر آبي باشد؛ باور رايجي است که از قديم وجود دارد و تقريبا به شکل نوعي سنت و باور در آمده است.
 
 
برای تجربه کردن چيدمان جديد، از رنگ هاي ديگري غير از آبي و صورتي هم استفاده کنيد
 
 
دکوراسيون رنگي اتاق نوزاد با رنگ هايي به غير از صورتي و آبي
اگر چه اين خود زيبايي خاصي دارد و هارموني بين وسايل اتاق آرامش خاصي را به نوزاد القا مي کند اما اتاق نوزاد را به هزاران نو طرح و رنگ ديگر هم مي توان چيدمان کرد. اگر مي خواهيد چيدمان جديدي را تجربه کنيد پا از سنت ها فراتر بگذاريد و از رنگ هاي ديگري غير از آبي و صورتي هم استفاده کنيد.
 
 
براي خريد وسايل اتاق نوزاد بايد اين مساله را در نظر بگيريد که نوزاد رشد بسيار سريعي دارد و اگر در انتخاب وسايل دقت نشود قبل از اينکه فرسوده شوند ديگر قابل استفاده نيستند؛ بنابراين رنگي که براي اتاق نوزاد انتخاب مي کنيد بايد به گونه اي باشد که براي او تا چند سال آتي زيبا و جذاب به نظر برسد.
 
 
همچنين مي توانيد از تختخواب هايي استفاده کنيد که به راحتي به طول آنها اضافه مي شود و نرده هاي محافظ آنها قابل برداشتن است و يا کشوهايي که از سطح روي آنها براي تعويض پوشک نوزاد استفاده مي شود بعد ها مي تواند به عنوان جا لباسي و… استفاده شود.
 
دماي اتاق نوزاد بايد بين19 تا22 درجه سانتي گراد باشد
 
 
سيستم گرمايشي و سرمايشي اتاق نوزاد
نکته ديگري که هنگام برنامه ريزي براي اتاق نوزاد بايد به آن توجه کنيد نورپردازي و سيستم گرمايشي اتاق است. دماي اتاق نوزاد بايد بين19 تا22 درجه سانتي گراد باشد؛ بنابراين راهي ايمن براي تنظيم اين دما پيدا کنيد. براي تنظيم نور اتاق نوزاد در روز بايد از پرده هاي نازکي که نور خورشيد را از خود عبور مي دهند ولي آن را تلطيف مي کنند استفاده شود.
بايد از نوري غير مستقيم و ضعيف در اتاق نوزاد استفاده شود
 
 
نورپردازي اتاق نوزاد
همچنين در شب بايد از نوري غير مستقيم و ضعيف استفاده شود تا مادر به راحتي بتواند تغذيه و ديگر نياز هاي کودک در شب را بر طرف کند. براي اين امر بايد از چراغ خواب هاي کم نور و يا کليد هاي تايمردار که ميزان نور را تنظيم مي کند استفاده کرد.
برای اتاق نوزاد به جای فرش از کفپوش های قابل شستشو، استاندارد، با رنگهای شاد استفاده کنيد
 
 
کفپوش اتاق نوزاد
بهتر است براي اتاق نوزاد به جاي فرش از کفپوش هاي قابل شستشو، استاندارد و با رنگ هاي شاد استفاده کنيد. کودک تا مدتي پس از تولد روي را نمي آموزد و پس از آن هم بار ها و بار ها زمين مي خورد.
 
 
پس کفپوشي که انتخاب مي کنيد به گونه اي باشد که اگر کودک روي آن سر خورد خطري او را تهديد نکند. براي ديوار هاي اتاق نوزاد هم مي توانيد از رنگ و روغن استفاده کنيد اما امروزه استفاده از کاغذ ديواري هاي مناسب با روحيه کودکان و حتي برچسب هاي کودکانه بيشتر توصيه مي شود.
 
دو نکته مهم که بايد در چيدمان اتاق نوزادان به آن دقت شود
* از تخت هاي فنر دار و بالش هاي خيلي نرم استفاده نکنيد. بالش خيلي نرم گوش کودک را نوزاد را بد شکل مي کند و علاوه برآن نوزاد سرش را در آن فرو مي برد و ممکن است باعث خفگي اش شود.
 
* به جاي لحاف از پتو هاي پشمي و پنبه اي ملافه شده استفاده کنيد و هرگز از لحاف هاي پر قو براي نوزادان استفاده نکنيد جرا که ممکن است باعث اختلال تنفسي آنها شود. 


:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()