تبلت های جدید اچ پی – بازگشت غول دره سيليكون
نوشته شده توسط : ali
رايانه لوحي يا تبلت نام محصوليست كه از آن به عنوان منسوخ كننده لپ تاپها ياد مي شود اين محصول ابتدا با ابتكار و ايده شركت مايكروسافت به شكل ابتدايي توليد و عرضه شد.

ابتدا با ابتكار و ايده شركت مايكروسافت به شكل ابتدايي توليد و عرضه شد. تبلت هاي ابتدايي كه شركت اچ پي پيشتاز توليد آنها بود مانند لپ تاپها داراي كيبورد و موس بودند با اين تفاوت كه نمايشگر آنها با چرخش 180 درجه پشت به كيبورد قرار مي گرفت و ظاهري شبيه به تبلتهاي امروزي مي يافت.

با عرضه تبلت هاي نوين توسط شركت اپل دوره منسوخ شدن تبلت هاي قبلي رسيد و اچ پي اين سري از محصولات را از رده خارج نمود و سعي به ارائه محصول slate 500 با سيستم عامل ويندوز نمود كه اين محصول با توجه به ضعف ويندوز 7 در محصولات لمسي با اقبال روبرو نشد.

پس از اين شركت اچ پي با خريد كمپاني پالم بر روي سيستم عرايانه لوحي يا تبلت نام محصوليست كه از آن به عنوان منسوخ كننده لپ تاپها ياد مي شود اين محصول امل web OS سرمايه گذاري مجدد نمود كه منجر به توليد و عرضه تبلت هاي touchpad شد كه اين محصولات نيز عمر چنداني نداشتند و به دليل محدوديتهاي اين شركت در ارتقاء و ارائه گجتهاي كاربردي بر روي web OS اقبالي نيافت و اين قضيه منجر به پايان سلطه شركت اچ پي بر محصولات تبلت بود و شركتهايي نظير سامسونگ و اپل به طور كلي بازار تبلت ها را در اختيار گرفتند اما اكنون شركت اچ پي با تجديد نظر در طراحي و امكانات اين رده از محصولات خود با همكاري شركت گوگل در استفاده از سيستم عامل اندرويد مدلهاي جديدي از تبلت هاي خود را با قيمتهاي بسيار مناسب به بازار عرضه نموده كه به نظر كارشناسان اين حوزه محصولات جديد از توانايي لازم براي رقابت جدي با ساير برندهاي معتبر فعال در اين بخش برخوردار است.


در بازار ايران نيز شركت فالنيك (ايران اچ پي) دو تبلت جدید اچ پی تحت عنوان HP Slate 7 2800 و HP Slate 7 2801 عرضه نموده است.
این دو تبلت که از سری Slate تبلت های اچ پی می باشند با داشتن صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و رزولوشن 1366 در 768 جزو تبلت های برتر موجود در بازار می باشند و با استفاده از سیستم عامل آندروید 4.1 Jelly Bean از قابلیت اجرای برنامه های سیستم عامل آندروید نیز بهره میبرد.

وزن پایین، سرعت پردازش بالا با استفاده از پردازنده چهار هسته اي (Cortex A9) ، حافظه 8 گیگابایتی و سیستم صوتی beats از دیگر ویژگی های این سری از تبلت های آندرویدی اچ پی می باشد.

این تبلت ها در دو رنگ قرمز و نقره ای و با گارانتی 18 ماهه ایران اچ پی به بازار عرضه شده است.




:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: